  • 1. Data: 2004-11-26 10:12:57
    Temat: Ulga budowlana odsetkowa - przypadek szczególny
    Od: "piotrek" <p...@h...com>

    Witam

    W roku 2003 moi rodzice kupili mieszkanie u dewelopera, na które wzieliśmy
    wspólnie kredyt hipoteczny (również w 2003 roku). Inwestycja została już
    zakończona. Prawo własności mieszkania mają moi rodzice, oni zawierali umowę
    z deweloperem, oni figurują jako właściciele w księdze wieczystej. Jednak
    umowa kredytowa była podpisywana przez moich rodziców i przeze mnie.
    Czy mogę skorzystać z ulgi budowlanej i odliczyć sobie odsetki od kredytu ??
    Nigdzie w necie nie udało mi się znaleźć informacji na ten temat.
    Proszę o odpowiedź lub o jakiś link :)

    pozdrawiam
    Magda

  • 2. Data: 2004-11-26 11:00:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Nov 2004, piotrek wrote:
    [...a ten Piotrek to Magda...]
> [...]
    >+ Czy mogę skorzystać z ulgi budowlanej i odliczyć sobie odsetki od kredytu ??

    Tak sobie krytycznie patrzę na owo zdarzenie i (mi) wychodzi że
    rodzice dostali od ciebie pożyczkę. W wysokości "twojej" częsci
    kredytu. No bo na co wzięłaś kredyt skoro to NIE TWÓJ dom,
    jeśli nie żeby RODZICOM pożyczyć na ICH dom ?
    Jasne że przy takim toku rozumowania zamiast prawa do odliczenia
    czegokolwiek należy... zapłacić podatek od pożyczki :[
    Ale tak mi wychodzi... czy popełniam gdzieś błąd ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-26 22:36:36
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    > Tak sobie krytycznie patrzę na owo zdarzenie i (mi) wychodzi że
    > rodzice dostali od ciebie pożyczkę.

    albo darowizne