  • 1. Data: 2006-01-03 21:55:52
    Temat: Ubezpieczene zdrowotne w Niemczech - może ktos pomoze
    Od: "Krisk" <m...@p...com.pl>

    Nie wiem na jaką grupę mógłbym jeszcze napisać ale moze akurat ktoś miał
    kontakt z tym tematem.
    Piszę na prośbę znajomej. Od dawna jest w Niemczech, jest zameldowana,
    założyła firmę, sprząta sama mieszkania. Na razie nie płaci ubezpieczania (u
    nas by nie przeszło;) ), Chce jednak się jakoś ubezpieczyć, w państwowej
    ubezpieczalni może ale dopiero po 2 latach na prywatnym ubezpieczeniu.
    Prywatne najtańsze znalazła za 200euro i to jest dla niej dość spora kwota.
    Rozmawiałem z agentem od ubezpieczeń i za 200zł można wykupić ubezpieczenie
    na leczenie za granicą ale kwoty zwracane np za pobyt w szpitalu są śmieszne
    w stosunku do tego co trzeba zapłacić w rzeczywistości. Gdzieś kiedyś
    słyszałem (pewnie plotki;), że mozna za 50e znaleźć ubezpieczenie. Może ktoś
    słyszał.
    Drugim pomysłem jest zatrudnienie jej w firmie polskiej i płacenie zusu
    (400zł czyli połowę taniej) ale wiadomo trzeba jakieś druki co jakiś czas
    brać i nie wiadomo na ile to jest przydatne gdy coś sie w niemczech stanie.
    Możecie coś poradzić? Może gdzieś mozna zadzwonic w tej sprawie? Szukałem po
    google ale znalazłem tylko euro<26 a na to sie nie łapie.