  • 1. Data: 2002-12-20 00:56:05
    Temat: Telefon komórkowy w DG
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Jednoosobowa DG, KPiR, VAT. Czy mozna kupić telefon komórkowy, pre-paid (POP,
    Simplus lub TAK-TAK) na mnie jako firmę (w koszty) a poniewaz jest na kartę więc
    każdy zakup karty brałbym na rachunek i w koszty firmy ? Nie ma w tym przypadku
    bilingu więc ta forma rozliczeń szczegółowych odpada chociaz taki POP to za 25
    zł wydaje rachunek ale to jest nieopłacalne. Nastawiam sie na wersje minmum
    (normalnie korzystam z telefonu stacjonarnego w domu ale od niego nic nie
    odliczam bo szkoda mi zachodu) więc nie będzie to więcej niż 250-300 zł rocznie.
    Może tak być, jakies problemy z US mogą wystąpić ?

    Dzięki

    Jarek

  • 2. Data: 2002-12-20 12:26:45
    Temat: Re: Telefon komórkowy w DG
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

> [...]
    rocznie.
    > Może tak być, jakies problemy z US mogą wystąpić ?

    Można, ja mam 2 sztuki. Karty odliczam.

    Yonnie

  • 3. Data: 2002-12-20 18:22:49
    Od: "Stefan Burczymucha" <s...@w...poczta.fm>

    Użytkownik "Yonnie" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    | (POP,
    | kartę więc
    | przypadku
    | za 25
    | minmum
    | rocznie.
    |
    | Można, ja mam 2 sztuki. Karty odliczam.
    |
    | Yonnie

    co więcej możesz odliczać także karty nie dla siebie :-)

  • 4. Data: 2002-12-20 21:26:58
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    > co więcej możesz odliczać także karty nie dla siebie :-)

    i to jest najlepsze w tym interesie

    bubbbaaaa

  • 5. Data: 2002-12-26 10:52:24
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    > Można, ja mam 2 sztuki. Karty odliczam.

    A czy można odliczać podładowanie przez bankomat?
    W końcu jakiś kwitek się drukuje i moim zdaniem
    daje większą podstawę do odliczeń, bo jest nr konta
    i nr telefonu.
    Czy telefon pre-paid (lub zestaw startowy) musi być
    kupiony na DG, czy może być prywatny, kupiony wcześniej?
    Czy gdzieś w sieci są jakieś informacje na temat
    takich odliczeń?

    Pozdrawiam ... Miroo

  • 6. Data: 2002-12-28 13:29:08
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

> [...]
    > kupiony na DG, czy może być prywatny, kupiony wcześniej?
    > Czy gdzieś w sieci są jakieś informacje na temat

    Podstawą odliczeń jest tylko faktura VAT.

    Yonnie

  • 7. Data: 2002-12-31 01:01:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Dec 2002, Yonnie wrote:
    [...ktoś...]
    >+ > A czy można odliczać podładowanie przez bankomat?
    >+ > W końcu jakiœ kwitek się drukuje i moim zdaniem
    [...]
    >+ Podstawš odliczeń jest tylko faktura VAT.

    Odliczeń czego ? ;) VAT - owszem :)
    I zgadzam się że podciaganie karty pod "materiały
    biurowe" bądź zapłaty pod "kwitki bankowe" jest
    naduzyciem :), ale z samym twierdzeniem że
    *tylko* faktury są KUP się nijak nie zgadzam !

    pozdrowienia
    - Gotfryd
    (zawzięcie odliczający np. koszty konta Inteligo
    wg wyciągu i bilety kom. miejskiej w delegacjach)

  • 8. Data: 2002-12-31 08:34:55
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

> [...]
    > - Gotfryd
    > (zawzięcie odliczający np. koszty konta Inteligo
    > wg wyciągu i bilety kom. miejskiej w delegacjach)

    Co to ma do rzeczy, czy się zgadzasz czy nie?
    Podczas kontroli z US (czego Ci nie życzę)
    wytłumaczą to dokładniej.

    Yonnie

  • 9. Data: 2003-01-03 01:36:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Dec 2002, Yonnie wrote:

> [...]
    >+ > wg wyciągu i bilety kom. miejskiej w delegacjach)
    >+
    >+ Co to ma do rzeczy, czy się zgadzasz czy nie?

    Zgadzam się lub nie z daną interpretacją, czyli ją
    stosuję lub nie. "Podciąganie" kart pod opłaty
    banowe - uważam jak wyżej (nie ujdzie). Reszta:

    >+ Podczas kontroli z US (czego Ci nie życzę)
    >+ wytłumaczą to dokładniej.

    Owszem, jeśli mi wytłumaczą że par. 12.3.2 oraz par.13
    nie istnieją - to będę musiał wycofać z KUP rzeczone
    bilety autobusowe i kwitki z poczty za nadane listy
    polecone.
    Możesz zapodać czy ty też uważasz iż *tylko*
    faktury są dowodami księgowymi (bo o to poszło) ?

    pzdr, Gotfryd