  • Data: 2009-05-17 22:18:14
    Temat: Tantiemy a VAT i podatek dochodowy
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Prowadzę działalność gospodarczą jako osoba fizyczna (w Polsce), w
    ramach której stworzyłem oprogramowanie komputerowe na zlecenie firmy
    z Wielkiej Brytanii, zajmującej się tam jego sprzedażą. Zapłata za tę
    prace była ustalona z góry. Składała się z wynagrodzenia (30%) i
    zaliczki na poczet tantiem (70%) i była wypłacona w czterech
    transzach, na które wystawiłem faktury VAT.
    W kontrakcie jest zapis, że tantiemy (7% od sprzedaży netto) będą
    mi wypłacane co kwartał po tym jak wpływy z nich przekroczą kwotę
    otrzymanej zaliczki.
    Czy na te tantiemy powinienem także wystawiać faktury VAT?
    Czy owe tantiemy mam potraktować jako przychód z działalności czy
    jako pozostałe przychody?

    --
    tomek