  • Data: 2003-11-26 19:11:05
    Temat: Szef uciekł z kasą
    Od: Wampirek <w...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Podpisałem umowę na czas określony (3 miesiące). Na umowie miałem wpisane
    wynagrodzenie 1000zł netto za każdy miesiąc. Za pierwszy miesiąc umówiłem
    się z szefem na 600zł (miałem 2 razy mniej pracy). Po przepracowaniu
    miesiąca dostałem te 600zł. Po przepracowaniu następnego miesiąca, kilka
    dni po terminie wypłat, okazało się, że szef zgarnął całą kasę (na wypłaty
    itp) i się zmył. Wnieśliśmy z innymi pracownikami doniesienie do
    prokuratury, były przesłuchania pracowników, ale szefa nikt nie złapał
    (okazało się, że narobił takich przekrętów w całej Polsce i poszukuje go
    kilka prokuratór).
    I teraz moje pytanie: czy takie dochody (te 600zł) zadeklarować w
    rozliczeniu podatkowym? Na 99,99% nie została od tego odprowadzona suma na
    ubezpieczenie itp. Jeśli to deklarować, to w jaki sposób? Musiałbym wtedy
    zapłacić składkę na ZUS, ubezpieczenie itd (tzn wszystkie opłaty, jakie
    ponosi pracodawca)?
    Gdzie mógłbym się zgłosić po bezpłatną (najlepiej) poradę w tej kwestii?

    Pozdrawiam
    Wampirek

    --
    http://vvampirek.prv.pl | wampirek # małpa # konto # kropka # pl

    Gdyby Stwórca powiedział w Ankh-Morpork: "Niech stanie się światło", nie
    posunąłby się już dalej, bo ludzie zaczęliby pytać: "A jakiego koloru?"
    - T. Pratchett "Zbrojni"