-
1. Data: 2010-04-25 15:22:55
Temat: Środek trwały zakupiony za granicą i przekazany do eksploatacji firmie współpracującej - jak to zaksięgować
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
Witam,
Zastanawiam się jak zaksięgować sprzęt biurowy i komputerowy zakupiony
za granicą (poza EU) i przekazany do użytkowania firmie współpracującej,
zarejestrowanej i działającej również poza granicą.
Firma świadczy support na rzecz moich klientów i wyposażenie jednego
stanowiska pracy było warunkiem koniecznym rozpoczęcia współpracy.
Sprzęt został zakupiony podczas pobytu za granicą i zapłacony kartą.
Jest na niego invoice (+ wyciąg z rachunku karty).
Sprzęt nie przekroczył granicy Polski/EU, tak więc - jak rozumiem -
problem oVATowania nie istnieje.
Zastanawiam się czy faktura + wyciąg z rachunku karty + protokół
przekazania + (ewentualnie) umowa o współpracy będzie wystarczającym
zbiorem kwitów do obronienia KUP podczas ewentualnej kontroli.
Czy też raczej odpuścić, bo ostatnią rzeczą jaką bym chciał robić to
kopać się z koniem dla tysiąca złotych oszczędności na podatku.
Robił ktoś takie cuda?
Piotrek