  • 21. Data: 2012-05-09 12:12:58
    Temat: Re: Sprzedaż towaru bez udokumentowanego zakupu
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Piotrek pisze:

    > A co akurat w tym przypadku (zaliczenie do przychodów z DG) daje Ci
    > incydentalność zdarzenia?

    IMHO to, ze nie sposób uznać sprzedawanego przedmiotu za towar handlowy.

    Gdyby tego typu przedmioty co chwilę sprzedawał, każdorazowo twierdząc,
    że nie ma dokumentu nabycia, bo to wyposażenie, to pewnie nikt by mu nie
    uwierzył.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 22. Data: 2012-05-09 13:44:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.05.2012 08:44, Usrobo pisze:
    > a nie mogl tego kupić 6 lat temu ?
    > nie trzeba trzymać dokumentów ponad 5 lat

    Nie, ale wtedy będzie to na remanencie sprzed roku :-P

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 23. Data: 2012-05-09 14:24:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Nie, ale wtedy będzie to na remanencie sprzed roku :-P
    Powinno być, gdyby to był towar, ale już wyposażenia (nawet tego
    nieujętego w ewidencji wyposażenia) w remanencie się chyba nie uwzględnia?

    Maciek

  • 24. Data: 2012-05-09 16:18:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 May 2012, cef wrote:

    > Może przykład:
    > wyobraź sobie, że wchodzi do Ciebie klient do biura i mówi:
    > "Oooo - ma Pan skrypt Iksińskiego! Sprzeda Pan za 100zł na fakturę?"
    > Skrypt masz jeszcze z czasów studenckich- bez związku z działalnością.
    > Jak dokumentujesz?

    Ide do Iksinskiego i nabywam prawa do tego skryptu.
    Kwit, "z prawem do udzielania licencji, dalszej odsprzedaży
    posiadanych praw oraz praw zależnych", autograf, zapłata ;)

    Nie mogłes wybrac przykładu na którym dałoby się bardziej oddzielic
    posiadania od rozporzadzania, niż prawa majatkowe - to że mam skrypt
    nie daje mi żadnych praw do sprzedawania, więc zarówno koniecznosć
    jak i fakt ich nabycia (*dopiero teraz*, mimo że "mam" w postaci
    kodu) sa bezsporne!

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2012-05-09 16:20:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 May 2012, m wrote:

    > Pytanie - czy można w ramach działalności sprzedawać jakieś prywatne skrypty,
    > nie związane z prowadzoną działalnością? (zakładam że Gotfryda DG nie ma
    > w zakresie nic związanego ze skryptami z młodości).

    Na to pozostaje zadac inne pytanie - a czym to się różni od sprzedaży
    pietruszki, też muszę miec "DG która ma w zakresie" czy jak?

    > Pytanie II - ale to nie przeszkadza Gotfrydowi, nawet jakby nie prowadził
    > działalności, wystawić faktury na ten skrypt, tylko z jaką tam stawką VAT?
    > Zw? 0%? N/D?

    Wyjasniłem obok - skrypt jest wyjatkowo złym przykładem do porównywania,
    bo de iure sprzedać można tylko prawo :) (dwuznacznosc słowa "prawo"
    wychodzi, co poradzić).

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2012-05-09 16:22:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 May 2012, cef wrote:

    > Ale po co się podpierać skoro chodzi tylko o ustalenie,
    > że można sobie coś ot tak odfakturować i nic się nie dzieje
    > (nikt się nie przyczepi) a nie, że będziemy mieli stałe wprowadzanie
    > do obrotu czegoś tam.

    Celem ustalenia uwagi, to że (najprawdopodobniej) nikt się nie przyczepi
    a to że "można", to dwie (jednak) różne sprawy.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2012-05-09 16:30:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 May 2012, m wrote:

    > Ja bym stawiał na taką interpretację, że nie było towaru i materiału
    > podstawowego, wobec tego nie ujęto go w księdze.

    Hm... mówisz, że wyposażenie?
    To już jest trudne do podważenia :)
    (choć przy znanych założeniach powinna to być osobna pozycja na f-rze
    z VAT "zw", skoro prawo do odliczenia nie przysługiwało, ale zgoda,
    dowiedzenie że tak nie było można uznać za niemożliwe).

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2012-05-09 16:32:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 May 2012, Usrobo wrote:

    > a nie mogl tego kupić 6 lat temu ?
    > nie trzeba trzymać dokumentów ponad 5 lat

    Nie wiemy jaka jest wartosc tego składnika, jak wyposażenie
    nieewidencjonowane to musi się zmiescić w 1500zł.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2012-05-09 16:36:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Nie mogłes wybrac przykładu na którym dałoby się bardziej oddzielic
    > posiadania od rozporzadzania, niż prawa majatkowe - to że mam skrypt
    > nie daje mi żadnych praw do sprzedawania,

    E tam, spora część Allegro i działające od lat antykwariaty są niby
    bezprawne?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2012-05-09 16:49:22
    Od: m <m...@g...com>

    > Na to pozostaje zadac inne pytanie - a czym to się różni od sprzedaży
    > pietruszki, też muszę miec "DG która ma w zakresie" czy jak?

    Nie chodzi mi o to co formalnie zgłosiłeś jako zakres prowadzenia DG,
    ale o to co faktycznie jest przychodem z DG a co nim nie jest.

    Bo jeżeli będziesz codziennie rano sprzedawał pietruszkę, to będzie to
    jak znalazł działalność gospodarcza (pozarolnicza, zakładamy że nie
    hodujesz ich tylko kupujesz od kogoś na przykład).

    Ale, jeżeli wyprzedajesz księgozbiór zgromadzony przez przodków, to
    nijak to nie jest działalność gospodarcza.

    Pytanie - czy wolno w ramach DG dokonywać sprzedaży która działalnością
    gospodarczą nie jest?

    > Wyjasniłem obok - skrypt jest wyjatkowo złym przykładem do porównywania,
    > bo de iure sprzedać można tylko prawo :) (dwuznacznosc słowa "prawo"
    > wychodzi, co poradzić).

    To bardzo dobry przykład, o ile bierzemy pod uwagę skrypt studenta (a
    więc plik papieru zapisany tak czy inaczej, ogólnie egzemplarz) a nie
    skrypt w bashu bądź perlu :).

    p. m.