    From: "Papa" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaż swojego programu na Allegro
    Date: Thu, 18 Mar 2004 22:07:49 +0100
    Sender: c...@r...pl@net.vaos.com.pl

    Witam grupowiczów!
    Jestem studentem, zrobiłem pewien program komputerowy i chciałbym go
    sprzedawać na Allegro (po ok. 10zł za "sztukę", kilka "sztuk" dziennie).
    Jakie podatki musiałbym płacić? Czy musiałbym zakładać działalność
    gospodarczą? Nie mam żadnych innych dochodów, więc musiałbym płacić ok 700zł
    miesięcznie na ZUS, więc taka możliwość zupełnie odpada. Mój tata pracuje,
    jego pracodawca płaci ZUS, więc gdyby on założył działalność jednoosobową,
    musiałby płacić za ZUS tylko ok. 150zł miesięcznie (chyba ubezpieczenie
    zdrowotne). Czy by była możliwość, żebym mógł mu przekazać prawa autorskie
    do programu, i sprzedawać "za niego", żeby to on płacił podatek?
    Czy jest możliwe sprzedawanie tego programu jako "umowy o dzieło" albo
    "umowy zlecenia"?