  • 21. Data: 2009-08-21 11:09:16
    Temat: Re: Sprzedaz roslin
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:
    > ... a ludzi w wieku poprodukcyjnym do gazu czy jak?

    Ludzie w wieku poprodukcyjnym mają na ogół dzieci, które i tak płacą
    składki na ubezpieczenie społeczne.

    I z tych własnie składek są finansowane między innymi emerytury ich
    rodziców. Ale z tych składek są finansowane również pensje urzędników
    ZUS, wcześniejsze emerytury górników, hutników i innych grup zawodowych,
    które są dostatecznie głośne i dobrze dostrzegalne podczas manifestacji
    w DC.

    Co zatem stoi na przeszkodzie, żeby te pieniadze trafiały do ich
    rodziców bez "pomocy" prawdopodobnie najdroższego pośrednika na świecie,
    czyli państwa.

    Oczywiście w części wypadków niezbędne byłoby dodatkowe "motywowanie"
    potmomstwa. Ale można też wykorzystywać mechanizmy typu "ujemny kredyt
    hipoteczny" (bank wypłaca co miesiąc pewną sume w zamian za przejęcie
    nieruchomosci po śmierci właściciela).

    Oczywiście zawsze będzie pewna liczba przypadków wymagajaca specjalnego
    traktowania (osoby samotne, etc). I do tego właśnie jest opieka
    społeczna (finansowana - tu zgodze się - z podatków).

    ----

    Zauważ, że poczynajac od lat 90 zeszłego wieku w Polsce nie ma prostej
    zastępowalności pokoleń. Popatrz też na strukturę społeczeństwa i
    prognozy demograficzne.

    W tej chwili nie jest stawiane pytanie czy ZUS zbankrutuje czy nie?

    W tej chwili jest stawiane pytanie *kiedy* ZUS zbankrutuje?

    IMHO im wczesniej to nastąpi tym lepiej.

    Z takiego mianowicie powodu, że ranimacja trupa jest pozbawiona
    jakiegokolwiek sensu.

    I jak w "aukcji o dolara" dalsze kontynuowanie tej gry prowadzi do absurdu.

    Piotrek.

  • 22. Data: 2009-08-21 11:19:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > Ludzie w wieku poprodukcyjnym mają na ogół dzieci, które i tak płacą
    > składki na ubezpieczenie społeczne.

    błędne założenie.
    często nie mają dzieci lub mają dzieci, które składek nie płacą.
    np nie pracują w Polsce.

    > Co zatem stoi na przeszkodzie, żeby te pieniadze trafiały do ich
    > rodziców bez "pomocy" prawdopodobnie najdroższego pośrednika na świecie,
    > czyli państwa.

    bo bez pośrednika nie da się rozdzielić tych pieniędzy również tym,
    których dzieci nie mają.

    > Oczywiście w części wypadków niezbędne byłoby dodatkowe "motywowanie"
    > potmomstwa.

    czyli proponujesz założenie ZUSu.

    > Ale można też wykorzystywać mechanizmy typu "ujemny kredyt
    > hipoteczny" (bank wypłaca co miesiąc pewną sume w zamian za przejęcie
    > nieruchomosci po śmierci właściciela).

    ale to trzeba mieć tą nieruchomość, bank musi chcieć to robić a po za
    tym to nie ma nic wspolnego z zapewnieniem środków dla osób w wieku
    poprodukcyjnym

    > Oczywiście zawsze będzie pewna liczba przypadków wymagajaca specjalnego
    > traktowania (osoby samotne, etc). I do tego właśnie jest opieka
    > społeczna (finansowana - tu zgodze się - z podatków).

    a zus to co jak nie opieka społeczna

  • 23. Data: 2009-08-21 11:29:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:

    > błędne założenie.
    > często nie mają dzieci lub mają dzieci, które składek nie płacą.
    > np nie pracują w Polsce.

    Ale czy sprawdziłeś jak często mamy doczynienia z taką sytuacją?

    > bo bez pośrednika nie da się rozdzielić tych pieniędzy również tym,
    > których dzieci nie mają.

    Ale w sytuacji monopolu państwa nie ma żadnych mechanizmów, które
    pozwalają konkurować wysokością opłat za zarządzanie składkami.
    Już nie mówiąc o wielkiej łatwości jakie ma państwo w "przekładaniu
    pieniędzy z jednej kieszeni do drugiej".

    > czyli proponujesz założenie ZUSu.

    Nie. Jeśli już relacje rodzinne są zbyt luźne, ażeby ddziecko łożyło na
    utrzymanie rodziców to proponuję proste mechanizmy typu nieruchomość za
    dożywocie. Zresztą cały czas funkcjonuje przecież system alimentacyjny i
    sądy, które nawet w obecnym stanie prawnym są w stanie odpowiednio
    zmotywować potomstwo.

    > ale to trzeba mieć tą nieruchomość, bank musi chcieć to robić

    To prawda.

    > a po za
    > tym to nie ma nic wspolnego z zapewnieniem środków dla osób w wieku
    > poprodukcyjnym

    Niech zgadnę. Za brzęczącą monetę otrzymaną od banku wyjadę sobie tam
    gdzie spokojnie, w słońcu można wygrzewać swoje stare kości? ;-)

    > a zus to co jak nie opieka społeczna

    Ale to już naprawdę nie moja wina ;-)

    Piotrek

  • 24. Data: 2009-08-21 11:46:45
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    witek pisze:

    > hmm kiedys było, że rolnik musi miec ponad hektar gruntu, zeby byl
    > rolnikiem.

    W art. 2 ustawy o podatku rolnym definiuje się gospodarstwo rolne jako
    obszar gruntów pow 1 ha, ale jednocześnie w definicji działalności
    rolniczej nie wspomina się, że działalność ta ma sie odbywać "w
    gospodarstwie rolnym". W związku z tym czy nie należało by przyjąć, że
    jednak jest to działalność rolnicza prowadzona poza gospodarstwem rolnym
    (a tym samym nieopodatkowana podatkiem rolnym).
    Pojawia się tu problem KRUSem bo wg ich przepisów nie ma minimalnej
    wielkości gospodarstwa rolnego.

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 25. Data: 2009-08-21 11:55:10
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    \n pisze:

> [...]
    > (a tym samym nieopodatkowana podatkiem rolnym).
    > Pojawia się tu problem KRUSem bo wg ich przepisów nie ma minimalnej

    No to wracamy do updf: wg ust. 3 działalność rolnicza prowadzona poza
    gospodarstwem rolnym to działy specjalne produkcji rolnej czyli jest
    opodatkowanie PIT. Ale za to wg ust 3a produkcja nie przekraczająca
    rozmiarów z załącznika nr 2 nie stanowi działów specjalnych produkcji
    rolnej czyli...nie jest opodatkowana? Masz akwarium o powierzchni
    mniejszej niż 1m2?

  • 26. Data: 2009-08-21 11:55:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > Ale to już naprawdę nie moja wina ;-)

    to nie jest problem czy zus musi istniec czy nie, bo istnieć musi i
    istnieje w zasadzie w każdym państwie.
    To jest problem jak obnizyc koszty jego działalności i skąd zapewnić
    pieniądze w związku z rosnącą liczną osób w wieku poprodukcyjnym i
    malejąca liczba osób w wieku produkcyjnym.

  • 27. Data: 2009-08-21 12:01:26
    Od: "Ziomall" <ziomall666@_wytnij_to_tlen.pl>

> [...]
    > rozmiarów z załącznika nr 2 nie stanowi działów specjalnych produkcji
    > rolnej czyli...nie jest opodatkowana? Masz akwarium o powierzchni

    W sumie zawsze korzystalem z objetosci ale pow. ma 0,75m2 (150x50cm) czyli
    mniej. Posiadam jednak wiecej niz jedno akwarium.

  • 28. Data: 2009-08-21 12:11:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:
> [...]
    > pieniądze w związku z rosnącą liczną osób w wieku poprodukcyjnym i
    > malejąca liczba osób w wieku produkcyjnym.

    No offence, ale tego typu zachowawcze podejście doprowadzi nas wkrótce
    do tego, że wiek emerytalny zostanie podwyższony do 100 lat oraz z mocy
    ustawy roszczenia państwa z tytułu nieopłaconych składek będą wchodziły
    do masy spadkowej.

    Inna opcja jest taka, że młodzież będzie masowo emigrowała tam gdzie
    opłaca się pracować. W konsekwencji czego wiek emerytalny zostanie
    podwyższony do 200 lat.

    Niestety arytmetyka jest nieubłagalna i nie podlega pobożnym życzeniom
    bez wzgledu na opcję polityczną, która te życzenia wypowiada.

    Piotrek

  • 29. Data: 2009-08-21 12:25:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

> [...]
    >
    > Niestety arytmetyka jest nieubłagalna i nie podlega pobożnym życzeniom
    > bez wzgledu na opcję polityczną, która te życzenia wypowiada.

    no i najwyzszy czas na rozwoj państw afrykańskich,

  • 30. Data: 2009-08-21 15:56:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Aug 2009, Ziomall wrote:

    > He he nie no, mysle, ze trzeba by sie jakimis gruntami wykazac albo wiekszym
    > akwenem.

    O ile wiem nie zawsze - były kiedyś dyskusje o "haczykach", jako że
    sam nie korzystałem to słabo pamiętam, ale zdaje się widziałem
    wywód że np. dwa psy lub dwa koty hodowane dla rozrodu wystarczą
    (szło o liczbę mnogą w "zwierzęta").
    Do tego fakt bycia rolnikiem to *jedno*, i ta kwalifikacja bywa
    istotna np. dla określenia podlegania pod KRUS (kiedyś było tak,
    że bycie rolnikiem "KRUSowym" zwalniało z ZUS z DG, przyznam
    że nie wiem jak jest dziś), zaś samo "rolnictwo" to drugie,
    i nie podlega pod podatek dochodowy "rolnictwo", a nie "rolnicy" :D

    pzdr, Gotfryd