  • 1. Data: 2002-05-22 16:32:06
    Temat: Sprzedaż bezrachunkowa za zaliczeniem pocztowym
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Sprzedaję wysyłkowo towary pocztą ze stawką VAT 22%. W Urzędzie Pocztowym
    biorę fakturę za usługę ze stawką zwolnioną. Wystawiając faktury wpisując
    pozycję "Koszty wysyłki" wpisuje je z 22% VATem.
    Jak robić w przypadku sprzedaży bezrachunkowej ewidencjonowanej bez kasy
    fiskalnej? Kwota pobrania trafia na moje konto firmowe. Czy muszę również
    koszty wysyłki wyliczać w kwocie 22%? Do tej pory wpisywałem kwotę pobrania
    taką jaka wynikała z wartości towaru+koszty wysyłki razem podzielone na
    1,22. Kupujacym może średnio podobać się fakt, że muszą płacić więcej za
    przesyłkę niż faktycznie to jest, a z drugiej strony jeśli nie będę wpisywał
    koszty wysyłki w ewidencję sprzedaży bezrachunkowej, to US może się
    przyczepić że na konto wpływają wieksze kwoty niż to wynika z ewidencji....
    Proszę o wskazówki Szanownych Grupowiczów.
    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>