  • 1. Data: 2006-02-23 07:56:19
    Temat: Sprzedaż akcji pracowniczych, a rozliczenie roczne
    Od: "Uzi" <U...@p...fm>

    Witam!
    Mam następujące problem: moi rodzice byli posiadaczami akcji pracowniczych,
    które sprzedali w tym roku. W związku z tym muszą złożyć PIT-38 i zapłacić
    kwotę około 200 zł (podatek ze sprzedaży tych akcji). Oczywiście składają
    też PIT-37 (rozliczenie roczne), gdzie mają nadpłacony podatek około 400 zł.
    Mam pytanie, czy da się to jakoś razem skorelować, tzn. żeby część podatku z
    rozliczenia rocznego została przekazana na podatek ze sprzedaży akcji, a
    reszta została zwrócona moim rodzicom? Jeśli jest taka możliwość, to gdzie
    to zaznaczyć (w PIT-37 ??), czy trzeba wypełnić jakiś dodatkowy PIT. Czy
    jedyną możliwością jest traktowanie tych deklaracji osobno i złożyć obie,
    zapłacić podatek z akcje i cierpliwie czekać na zwrot nadpłaconego podatku z
    deklaracji rocznej?
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi

    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2006-02-24 12:33:31
    Od: "taxer" <taxer <NOSPAM>@krynica.net.pl>

    Użytkownik "Uzi" <U...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]

    > podatku z rozliczenia rocznego została przekazana na podatek ze sprzedaży
    > akcji, a reszta została zwrócona moim rodzicom?

    Wysłać pit37 i pit 38 w jednej kopercie do US i załączyć pismo z prośbą o
    potrącenie podatku wynikającego z pit 38(200zł) z nadpłaty wynikającej z pit
    37(400zł).

    Nie ma zadnego pitu do tego, tylko własne pismo.

    taxer