  • 1. Data: 2009-08-21 10:48:44
    Temat: Spółka za granicą?
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    Witam,
    interesuje mnie takie zagadnienie. Wielu przedsiębiorców otwiera spółki za
    granicą, aby zaoszczędzić na podatkach. Jednak tutaj w Polsce ich firmy
    działają pod swoim szyldem. Wymyśliłem, że może to działać w ten sposób:
    "SPÓŁKA MATKA LTD" zarejestrowana gdzieś w innym kraju, a u nas "Spółka
    Polska sp. z o.o." która nie wykazuje dochodu bo musi opłacać spółce matce
    np. licencje w wysokości dochodu (lub w jej znacznej większości). Rozumiem,
    że można tu zaoszczędzić na CIT gdyż w innych krajach może być mniejszy (a
    to można zrobić inaczej - patrz wcześniejszy mój wątek), ale z tego co mi
    wiadomo to pit od zysków z dywidendy i tak trzeba zapłacić w Polsce? Chyba,
    że coś mi źle wiadomo. Bo jeśli jest tak jak piszę to chyba szkoda zachodu?

    Pzdr.
    Maniek

  • 2. Data: 2009-08-21 12:10:25
    Temat: Re: Spółka za granicą?
    Od: Barti <b...@e...com>

> [...]
    > że coś mi źle wiadomo. Bo jeśli jest tak jak piszę to chyba szkoda zachodu?

    Podatek od dywidendy może być mniejszy niż normalnie - przeczytaj ten art.:
    http://podatki.wp.pl/kat,8791,wid,10851676,wiadomosc
    .html