  • 21. Data: 2010-03-24 10:01:57
    Temat: Re: Spolka Cywilna a osobista Dzialanosc Gosp.
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-24 10:50:11 +0100, de Fresz <d...@n...o2.pl> said:

    > Ekhm, ale nie chodziło bardziej

    Mutokorekta: miało oczywiście być "mnie chodziło", choć bardziej po
    naszemu to raczje byłoby "mi". Ech, trudna ta polska języka ;-)

    de Fresz

  • 22. Data: 2010-03-24 10:07:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-03-2010 o 00:53:08 de Fresz <d...@n...pl> napisał(a):

    > Albo osoba na warunkach A, albo podmiot na warunkach B.

    W przypadku samochodów kupionych "na spółkę cywilną"
    w dowodzie rejestracyjnym są wspólnicy, bo spółka taka
    nie istnieje jako podmiot praw i obowiązków.
    Więc pozwolenie na ten sprzęt też najprawdopodobniej
    będziecie mieli Wy, nawet jeśli kiedyś kupicie go "na spółkę cywilną".

    Innymi słowy jedyną różnicą będzie to,
    kto wystąpi na fakturze - spółka czy Wy osobno.

    --
    Tomek

  • 23. Data: 2010-03-24 10:09:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-03-2010 o 10:59:36 de Fresz <d...@n...o2.pl> napisał(a):

    > A co z odpowiedzialnością biura choćby z kk oraz obowiązkowym dla nich
    > OC? Pic na wodę?

    W KKS jest współsprawstwo, pomocnictwo etc., więc spore pole żeby się
    załapać.
    Jak już bawić sie w biuro rachunowe to *wszystkie* papiery trzeba
    przekazywać
    protokołami, czyli zabawy może być więcej niż przy prowadzeniu
    samodzielnym.
    Co do OC - to część biur płaci sama z siebie, a z pozostałymi trzeba sie
    procesować :-)

    --
    Tomek

  • 24. Data: 2010-03-24 10:38:19
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-24 11:07:05 +0100, Tomek <t...@o...pl> said:

> [...]
    > Więc pozwolenie na ten sprzęt też najprawdopodobniej
    >
    > Innymi słowy jedyną różnicą będzie to,
    > kto wystąpi na fakturze - spółka czy Wy osobno.

    Stosowna ustawa w dotyczącym nas aspekcie mówi trochę niejasno, że
    "pozwolenie jest wydawane podmiotom prowadzącym obiekt sportowy", więc
    wychodziłoby że SC samo w sobie może się nie łapać. Szit, to trochę
    komplikuje sprawę. No nic, trza się będzie skonsultować ze stosownym
    organem wydającym pozwolenia i dowiedzieć jak oni to widzą, bo prawo
    prawem, a urzędnik i tak wie lepiej.

    de Fresz

  • 25. Data: 2010-03-24 21:59:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Mar 2010, de Fresz wrote:

    > Rozumiem że w praktyce funkcjonuje to nieco inaczej?

    Mniej więcej tak samo, jak przestrzeganie ograniczeń prędkości w ruchu
    drogowym. Jak ktoś się nimi przejmuje, to zostaje obtrąbiony ;)
    Ale dura lex, sed lex - w razie np. bankructwa wierzyciel może podnieść
    że "wspólnicy w celu uszczuplenia majątku spółki wbrew przepisowi wyjęli
    z majątku"...

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2010-03-24 22:08:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Mar 2010, Tomek wrote:

    > W KKS jest współsprawstwo, pomocnictwo etc., więc spore pole żeby się
    > załapać.

    ...i dodać trzeba, że przedstawiane na .podatki opisy wskazywały iż
    "zwalenie na biuro" :) jest skuteczne, o ile:

    > Jak już bawić sie w biuro rachunowe to *wszystkie* papiery trzeba przekazywać
    > protokołami

    ...ano. Znaczy wykazać trzeba ewidentną winę biura i brak własnego
    "udziału".
    A i tak pozostaje na końcu akcja: "ale korzyść podatkową odniósł Pan".
    I trzeba zwrócić z odsetkami.
    Jak przedsiębiorca prowadził jakieś czynności, o których *myślał*
    że przynoszą zysk, a one faktycznie przynosiły straty (ze względu
    na niedoszacowanie podatku), to może nie być z czego oddać.

    pzdr, Gotfryd