  • 1. Data: 2006-01-18 20:29:23
    Temat: Sp. z o.o. - podatki, zus-y, uchwały
    Od: "Crump" <c...@p...onet.pl>

    Witam ponownie. Przede wszystkim bardzo wszystkim dziękuję za wszelkie
    uwagi, wskazówki i pomoc jaką dotychczas od Was uzyskałam. No i nie ukrywam,
    że tym razem również na Was liczę. A więc tak mam kilka kwestii, które mnie
    poważnie intrygują i tak:
    1. czy należy zgłaszać do US uchwałę zmieniającą poprzednią uchwałę
    dotyczącą podziału zysku wypracowanego przez spółkę. Chodzi mi o to, że do
    US poszła uchwała, w której zarząd podejmuje decyzję podziale zysku i
    wypłacie dywidendy, ale powiedzmy po miesiącu podejmuje kolejną uchwalę,
    która unieważnia tą złożoną i postanawia wypracowany zysk przekazać na
    kapitał rezerwowy. Pewien doradca podatkowy powiedział mi, że nie - ale nie
    do końca mu wierzę...
    2. Czy przekazanie wypracowanego zysku na kapitał rezerwowy jest w jaki
    kolwiek sposób opodatkowane?
    3. Czy kapitał rezerwowy może zostać powiedzmy za kilka miesięcy uchwałą
    rozwiązany i przekazany na wypłatę dywidend dla udziałowców?
    4. I z innej beczki - czy zaległe za 2005r ZUS-y, które zostały zapłacone w
    I kwartale 2006 r (przed rozliczeniem rocznym firmy) mogą zostać zaliczone
    do kosztóe uzyskania przychodów 2005r. (według mnie nie, ale tu też
    spotkałam się z innym punktem widzenia). Dodam jeszcze raz, że sytuacje
    dotyczą Spółki z o.o., a więc pełnej księgowości etc.
    Pozdrawiam,
    c.

  • 2. Data: 2006-01-23 10:05:25
    Temat: Re: Sp. z o.o. - podatki, zus-y, uchwały
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Crump" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > która unieważnia tą złożoną i postanawia wypracowany zysk przekazać na
    > kapitał rezerwowy. Pewien doradca podatkowy powiedział mi, że nie - ale

    invho- nie
    chocby dlatego, że w ustawie jest mowa o uchwale zatwierdzającej SF, a nie o
    uchwale o przeznaczeniu zysków

> [...]

    > 3. Czy kapitał rezerwowy może zostać powiedzmy za kilka miesięcy uchwałą
    > rozwiązany i przekazany na wypłatę dywidend dla udziałowców?

    tak

> [...]
    > do kosztóe uzyskania przychodów 2005r. (według mnie nie, ale tu też
    > spotkałam się z innym punktem widzenia).

    imho nie,
    ustawa jasno określa moment zaliczenia ich w koszty

    > Pozdrawiam,
    > c.

    wzajemnie