  • 1. Data: 2007-01-14 15:42:05
    Temat: Skarbówka a działalność usługowa (proste..)
    Od: "rosak" <h...@t...pl>

    Witam,
    chciałbym się dowiedzieć jednej (chyba prostej) rzeczy.
    Mam zamiar rozpocząć działalność gospodarczą ale chcę się najpierw
    dowiedzieć czy będzie mi się to opłacać po rozliczeniu się z fiskusem.
    Ta działalnośc to wypożyczalnia. Żadnych kosztów z mojej strony (żadnych
    pracowników, wypożyczalnia w moim mieszkaniu, sprzęt wypożyczany dostaję w
    'spadku' i nic nie będzie dokupywane, jedynie ZUS będę płacił). Dochód z tej
    wypożyczalni przewiduję na poziomie 200 - 600 zł/m-c (właściwie będzie to
    bardziej działalność charytatywna :).
    I tu zaczyna się dla mnie szereg niewiadomych:
    - jak ewidencjonować przychód?
    - jak się z tego rozliczać?
    - ile mnie będzie kosztował podatek?
    - co z paragonami dla klienta? - Tu jestem przekonany że żaden klient nie
    będzie wymagał potwierdzenia zapłaty ale chciałbym żeby wszystko było
    legalnie, kasa fiskalna chyba nie wchodzi w grę, zwykłe druczki z
    papierniczego? Mają jakieś znaczenie dla fiskusa?

    Jeżeli nie uzyskam odpowiedzi na grupie będę zmuszony udać się jutro do US i
    o wszystko wypytać, ale tak kocham nasze urzędy że na samą myśl ciarki mi
    przechodzą.. :/

    Z góry dziękuję za pomoc.

    rosak

  • 2. Data: 2007-01-14 17:06:52
    Temat: Re: Skarbówka a działalność usługowa (proste..)
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 14-01-2007 o 16:42:05 rosak <h...@t...pl>
    napisał(a):

    > Jeżeli nie uzyskam odpowiedzi na grupie będę zmuszony udać się jutro do
    > US i o wszystko wypytać, ale tak kocham nasze urzędy że na samą myśl
    > ciarki mi przechodzą.. :/

    Nie polecam, lepiej wydusić z grupy info :)

  • 3. Data: 2007-01-15 07:50:27
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    t <r...@o...pl> napisał(a):

    > Nie polecam, lepiej wydusić z grupy info :)

    Trzeba by wystąpić o przyznanie NIPu dla pl.soc.prawo.podatki, następnie
    należałoby w odpowiednią rubrykę w NIP-1 wpisać, że księgi prowadzi ta
    lista dyskusyjna ;) Ciekawe co powiedziałyby na to organy i pracownicy
    organów.

    pozdr ;)