    From: "Grzegorz Niedźwiecki" <k...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Samoobrona dolnośląska
    Date: Mon, 26 May 2003 15:18:18 +0200

    Z przykrością muszę przyznać, że przyczyniłem się pośrednio do
    ujawnienia afery ze znikanięciem zboża z elewatorów posła
    Ryszarda Bondy. W marcowym biuletynie, który rozprowadziłem w
    ilości 5000 szt. na terenie miasta i szeroko rozpropagowałem w
    sieci internetowej, ujawniłem mechanizmy m.in. spekulowania
    zbożem. Po tej akcji otrzymałem szereg telefonów i mnóstwo
    poczty elektronicznej i to (o dziwo) wiele z województwa
    zachodniopomorskiego. Już w czercu 2002 roku przestrzegałem
    przewodniczącego Samoobrony Andrzeja Leppera przed zgubnymi
    skutkami reprezentowania partii przez posła Bondę. Znany jest w
    lokalnym środowisku mój wrogi stosunek do przejawów korupcji.
    Za to właśnie odsunął mnie z funcji przewodniczącego Samoobrony
    w Jeleniej Górze były przewodniczący województwa dolnośląskiego -
    poseł Franciszek Franczak, którego małżonka Krystyna Franczak
    (obecnie radna sejmiku dolnośląskiego) była w bliskich
    stosunkach z R. Bondą, prowadząc jego biura poselskie w Legnicy
    i Jeleniej Górze. Franciszek i Krystyna Franczakowie
    przeczuwając, że bliski jest kres ich kariery w Samoobronie
    świadomie wprowadził do lokalnych struktur Samoobrony "V Kolumnę
    UP i UW".
    Dziś obecny przewodniczący Samoobrony w Jeleniej Górze Władysław
    Wróbel, musi toczyć boje o przywództwo z anarchistą M. Mukianem;
    gdy F. Franczak okazał się bankrutem politycznym, utrzymanie
    biura poselskiego R. Bondy w Jeleniej Górze również stoi pod
    znakiem zapytania. W. Wróbel usilnie zabiega o względy dwóch z
    trzech (mnie z góry pomija) radnych Rady Miejskiej Jeleniej Góry
    wybranych z ramienia Samoobrony, gdyż jego pozycja po
    zbliżającym się kongresie jest także zagrożona. Nowy zarząd
    Samoobrony RP województwa dolnośląskiego rozważa bowiem
    możliwość powtórzenia wyborów powiatowych tam, gdzie "maczał
    paklce" F. Franczak, by przywrócić stary porządek.

    Grzegorz Niedźwiecki
    tel./fax (075) 64 31 774