  • 1. Data: 2006-02-06 22:55:24
    Temat: Samochod w DG.
    Od: "Czynnik" <c...@W...pl>

    Witam.

    Jestem wspolwlascicielem samochodu osobowego. Chcialbym odliczyc koszty
    zwiazane z jego ekspolatacja w firmie. Jak jest lepiej, wprowadzic go do EST
    czy porwadzic ewidencje przebiegu? Jezeli wprowadze go do EST (czyli drugi
    wpolwlasciciel (mama) przekaze swoja czesc auta na moja firme) bede musial
    od tego placic jeszcze jakis podatek. Nie jestem "vatowcem".

    Watek widze ze walkowany tu czesto ale przepisy zmieniaja sie tez czesto
    wiec lepiej byc na czasie.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-02-08 22:58:34
    Temat: Re: Samochod w DG.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Feb 2006, Czynnik wrote:

    > Jezeli wprowadze go do EST (czyli drugi
    > wpolwlasciciel (mama) przekaze swoja czesc auta na moja firme)

    A co ma wpisanie do EST z (ewentualnym) przekazaniem wspólnego?
    To są dwie oddzielne czynności, powiązane tylko o tyle iż
    przy współwłasności amortyzacji podlega stosowny "kawałek"
    WP ST!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)