  • 11. Data: 2004-02-18 00:38:31
    Temat: Re: ŚT?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004, Samotnik wrote:
    >+ In article <s...@s...zagle.org.pl>, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ Aaa, i jeszcze na jedno się natknąłem w archiwum - co w przypadku, jeśli
    >+ przed rozpoczęciem DG posiadało się komputer, który nie został włączony do
    >+ DG - czy w takim przypadku peryferia można wliczać w KUP?

    Hm...

    >+ Bo w czym rzecz - może opiszę sytuację - mój tata (bo to o niego chodzi)
    >+ miał komputer. Potem rozpoczął DG. Kupił kilka elementów peryferyjnych i
    >+ zaksięgował jako KUP. W pewnym momencie zakupił w komisie 'zestaw
    >+ komputerowy', wrzucił w KUP. Potem kupował różne peryferia i też wrzucał w
    >+ KUP, oczywiście. ;)

    IMHO powinien uznać że komp jest "majątkiem gospodarczym".
    Zauważ że:
    - nie ma obowiązku uznawania amortyzacji za KUP. Jest wyraźny
    zapis że jeśli nie spełnia się wymagań (wpis do EST) raty
    amortyzacyjne nie są KUP i tyle
    - jest prawdą że takie postawienie sprawy spowoduje w razie
    zamiaru sprzedaży PCta konieczność zaliczenia ew. dochodu
    do dochodu z DG. Ale... właśnie, ile będzie warty ten PC
    za rok czy dwa ? :)

    [...]
    >+ Pewny kłopot jest z peryferiami zakupionymi wcześniej. Przeglądając
    >+ archiwum natknąłem się na pogląd, że posiadając prywatny komputer można
    >+ sobie kupować różne graty do niego i traktować jako KUP.

    A nie chodziło np. o materiały eksploatacyjne ? Np tusz
    czy toner do drukarki ?
    Porównaj z zakupem benzyny do "osobistego" samochodu :)

    Ja mam taki układ:
    - PC który jest ST
    - drukarka która nie jest "w ewidencji" (mam w tej chwili inną,
    ale tak było dłuższy czas) bo i tak nie mogłem wliczyć w KUP,
    jako że kiedyś (dawno, ale...) stanowiła podstawową kwotę do
    odliczenia od podatku jako "pomoc" :)
    - toner do tejże, używany z powodów DG.
    Zaliczyłem w koszt i już.

    --