  • 1. Data: 2007-02-08 12:15:43
    Temat: Ryczałt i KPir
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy mozna prowadzi indywidualna DG na ryczałcie, a jednocześnie być
    wspólnikiem SC i dochody spólki rozliczać na zasadach ogólnych???
    Pozdrawiam
    Anow

  • 2. Data: 2007-02-08 13:38:28
    Temat: Re: Rycza?t i KPir
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 13:15:43 Anow <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam!
    > Czy mozna prowadzi indywidualna DG na rycza?cie, a jednocze?nie byae
    > wspólnikiem SC i dochody spólki rozliczaae na zasadach ogólnych???
    > Pozdrawiam
    > Anow

    Można/nie można, prawnie nie wiem,
    natomiast tak praktycznie to SC by musiała prowadzić zarówno KPiR jak i EP.

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 3. Data: 2007-02-08 14:34:57
    Temat: Re: Rycza3t i KPir
    Od: "Piotr Stróżyna" <p...@s...pl>

    No, co za bzdurna odpowiedz!!! Jak nie wiesz, nie zabieraj glosu !!!
    Odpowiedz brzmi: TAK

  • 4. Data: 2007-02-08 20:00:02
    Temat: Re: Ryczałt i KPir
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Feb 2007, Anow wrote:

    > Witam!
    > Czy mozna prowadzi indywidualna DG na ryczałcie, a jednocześnie być
    > wspólnikiem SC i dochody spólki rozliczać na zasadach ogólnych???

    Wbrew wrażeniu (które odniosłem czytając na początku własnej DG przepisy
    podatkowe) - nie ma zakazu. Wrażenie brało się z zapisu o "źródle
    przychodu" w art. 9a PDoOF (a wszystkie przychody z DG to jedno
    "źródło"). Ale przymusu opodatkowania jednolicie nie zapisano,
    zaś ustawa ryczałtowa ma w tytule "niektórych przychodów".
    Interpretacje US wskazujące na taką dopuszczalność widziałem :)

    Przyznam że nie umiem wskazać przepisu (lub pary przepisów, w których
    użyto dwu RÓŻNYCH określeń dotyczących przedmiotu czyli przychodu)
    który powoduje że wolno przychody z jednego źródła (DG) ale uzyskiwane
    z różnych form (1-os/ S.C.) opodatkowywać różnie, a uzyskiwanych
    z tej samej formy (znaczy prowadząc dwa odrębne zakłady jako
    1-osobowa DG) - nie.

    Np. przy sprawie ZUS/zdrowotne, działającej tak że ZUS "płaci się
    raz od DG" zaś zdrowotne "od każdej formy" można wskazać: właśnie
    dlatego, że zapisy posługują się na różne określenia.
    Ustawy podatkowe kilka razy czytałem i... nie doczytałem się.
    Korzystając z okazji spytam więc: jaki przepis wskazuje że "zezwolenie
    na ryczałt mieszany z KPiR" działa (pomimo *jednego* "źródła", bo
    lista "źródeł" jest w art.10 PDoOF i innych nie ma!!) dla różnych
    form, a nie działa dla jednej formy?
    A może się mylę, i wolno mimo tylko jednej formy (1-osobowej na
    przykład) rozliczać część przychodów (z jednego rodzaju DG) ryczałtem
    a część (z innych "tematów DG") na zasadach ogólnych?
    Ktoś może zapodać?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-02-08 20:14:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 21:00:02 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > przykład) rozliczać część przychodów (z jednego rodzaju DG) ryczałtem
    > a część (z innych "tematów DG") na zasadach ogólnych?

    Akurat dokładnie na te tematy mam opinię prawną - wg tej opinii nie można
    rozliczać
    różnie różnych własnych DG, natomiast sc czy spj mogą mieć wspólników
    rozliczających
    jeden ryczałt a drugi skalę, tyle że spółka musiałaby prowadzić podwójną
    ksiegowość.

    pozdr

  • 6. Data: 2007-02-09 13:59:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Feb 2007, t wrote:

    > Akurat dokładnie na te tematy mam opinię prawną - wg tej opinii nie można
    > rozliczać różnie różnych własnych DG,

    No OK. Ciekawe tylko z czego to wynika - znaczy którego słowa w ktorym
    artykule, albo inaczej mówiąc - które to słowo NIE obowiązuje przy
    przychodach z różnych form a tego samego źródła.

    > natomiast sc czy spj mogą mieć wspólników rozliczających
    > jeden ryczałt a drugi skalę,

    Hm... Tuś mi ćwieka zabił :)

    pzdr, Gotfryd