    From: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Rozliczenie kwartalne - pismo do US
    Date: Wed, 18 Feb 2009 22:55:39 +0100

    Witam,
    Dzwoniłem do US i dowiedziałem się, że mam czas do 20 lutego, żeby złożyć
    pismo w sprawie rozliczania się kwartalnie.
    Powiedzieli mi, że wystarczy odręczne pismo (1-2 zdania), takie
    zawiadomienie, że do 2009 roku zamierzam się rozliczać kwartalnie. Potem już
    nie muszę wysyłać żadnych PITów 5 tylko raz na kwartał wpłacać zaliczki.
    Problem w tym, że nie do końca wiem, jak takie pismo sformułować, żeby
    formalności stało się zadość, tak żeby nikt się nie doczepił.
    Czy są gdzieś jakieś wzory takich pism.

    Czy może to wyglądać mniej więcej tak:

    Do Naczelnika US w ....

    Zawiadamiam, że począwszy od 2009 roku będę rozliczał się z podatku
    dochodowego kwartalnie.

    podpis pieczątka NIP i regon.

    Czy to jednak za mało?

    pozdrawiam
    Mariusz

    P.S.
    Przy okazji dowiedziałem się, że z kwartalnym VATem też zdążę, mam czas do
    25 lutego, żeby się załapać na pierwszy kwartał 2009. Piszę o tym, b o ktoś
    tu na grupie pisał, że termin minął i będę mógł rozliczać się kwartalnie
    dopiero od drugiego kwartału.