  • 1. Data: 2004-05-18 10:13:41
    Temat: Rozliczenie VAT-u z Neostrady
    Od: "Artur Lew" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam maly problem zwiazany z VAT-em z neostrady.
    Otoz telefon mam na osobe prywatna (ja) ale chcialbym
    wliczac w koszty neostrade (~100zl) jako firma (tez ja :)).
    Jako ze w chwili obecnej nie ma mozliwosci zeby tpsa dawala
    mi dwie faktury (jedna na os. prywatna, druga na firme) wiec
    ksiegowa zaproponowala mi zeby przez dowod wewnetrzny
    ksiegowac z faktury TPSA sama neostrade i bedzie ok (sama tak
    robi z telefonem). Ale jest jeden problem.
    Jako osoba prywatna nie place VAT-u od neostrady, jako firma
    powinienem - 22 %. I teraz jest problem. Bo jak zaksieguje cala pozycje
    neostrady (czyli VAT bedzie moim kosztem) to sie moze doczepic skarbowka
    dlaczego nie place VAT-u od netu. Ja chcialbym (czyt. moglbym :))
    im go placic ale nie mam pojecia jak.
    Przeciez nie dopisze sobie sam VAT-u do faktury TPSA i go nie zaplace.
    Przepisanie numeru na firme to ostatecznosc.
    Ma ktos jakis pomysl/doswiadczenia z powyzszym ?

    Pozdrawiam
    Artur Lew

  • 2. Data: 2004-05-18 14:35:23
    Temat: Re: Rozliczenie VAT-u z Neostrady
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Artur Lew" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Mam maly problem zwiazany z VAT-em z neostrady.
    > Przepisanie numeru na firme to ostatecznosc.

    Przepisanie to nie ostateczność -
    to wg mnie jedyne rozsądne wyjście.
    Mnie kwestionowano rozliczenie internetu
    z faktury TPSA dowodem wewnętrznym.
    (wtedy jeszcze nie było róznych VATów)
    Dla tego typu wydatku rozp. w sprawie prowadzenia KPiR
    nie przewiduje możliwości wystawiania dowodu wewn,
    bo wg US nie jest to ani opłata za czynsz,
    ani za energię elektryczną,
    ani za telefon (choć razem na jednej fakturze)
    ani za wodę,
    ani za gaz i centralne ogrzewanie