eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRezygnacja z e-faktury a dostarczanie faktur drukowanych. › Rezygnacja z e-faktury a dostarczanie faktur drukowanych.
    From: Jacek <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Rezygnacja z e-faktury a dostarczanie faktur drukowanych.
    Date: Wed, 1 Mar 2006 01:59:42 +0000 (UTC)

    Od kilku lat korzystam z usług lokalnego dostawcy internetu. Przez ten okres
    kilka razy zmieniała się forma dokumentowania opłat. Na początku były to
    faktury wysyłane listem poleconym, później zaprzęgnięto do dostarczania
    'gońców', którzy wydawali je za pokwitowaniem odbioru. W następnej
    kolejności pojawiła się książeczka opłat. Do dostarczania faktur przy użyciu
    gońców powrócono kilkanaście miesięcy temu, kiedy wprowadzono ulgę za dostęp
    do internetu i konieczne było posiadanie faktur w celu skorzystania z niej.

    Sytuacja uległa zmianie w październiku, kiedy firma rozpoczęła wystawiać
    e-faktury. Do klientów została rozesłana stosowana informacja, oraz druczek
    akceptacji, który można było podpisać i odesłać. Jednak ja tego nie robiłem.
    W dalszym ciągu dostarczane były faktury drukowane. Równolegle jednak
    pojawiały się udostępnione do ściągnięcia e-faktury.
    W tym miejscu pierwsze moje pytanie - czy bez posiadania akceptacji mieli
    prawo wystawiać takie e-faktury?

    Kolejna zmiana miała miejsce kilka dni temu. Tym razem goniec nie roznosił
    już faktur, tylko druczki przelewu, a w ramach 'pokwitowania' prosił o
    podpisanie druku akceptacji korzystania z e-faktur. Miało to miejsce pod
    moją nieobecność i akceptacja została podpisana przez jednego z domowników.

    Czy taka akceptacja jest ważna, skoro nie widnieje pod nią mój podpis?
    Z ustawy wynika, że w każdej chwili mogę cofnąć akceptację. Czy wówczas
    dostawca internetu będzie *miał obowiązek* dostarczać mi (jak wcześniej)
    drukowane faktury, czy może np. kazać mi je odbierać osobiście w swojej
    siedzibie, bądź całkiem odmówić ich wystawiania?

    Z góry dziękuję za rozwinięcie powyższych kwestii.

    Jacek