  • 1. Data: 2009-12-31 14:13:26
    Temat: Rezygnacja z bycia VAT-owcem, a zwrot odliczonego już podatku VAT
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W związku z tym, że zamierzam zrezygnować z bycia VAT-owcem (na
    podstawie ostatniej nowelizacji ustawy o VAT) mam następujące pytania:

    Posiadam od ponad trzech lat laptopa który w międzyczasie już chyli się
    ku upadkowi. Ponieważ jednak VAt od niego odliczyłem, to teoretycznie
    powinienem go zwócić i to (według pani z mojego US) w kwocie nominalenej
    według faktury zakupu. Uzyskałem rówenież informację( w KIP), że jeżeli
    wartość tego komputera nie przekracza 15.000 zł, to obowiązek zwrotu
    tego podatku wygasa po upływie 1 roku. Laptop kosztował coś koło 2600
    brutto, a więc chyba nie muszę zwracać tego VATu?

    W bieżącym roku zakupiłem drukarko-kopiaerkę za ok. 400 zł brutto. Czy
    za nią muszę zwrócić VAT? Czy mam dokonać korekty deklaracji VAT z
    miesiąca zakupu sprzętu?

    W listopadzie zakupiłem trochę papieru do drukowania i jeden karton (5
    ryz)pozostał na okniec roku. Czy VAT od tego papieru też muszę zwrócić?

    Czy VAT który ewentualnie zwrócę mogę dopisać do kosztów DG w kpir i za
    jaki miesiąć : za miesiąc zakupu, czy też może być w grudniu?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2010-01-01 19:13:57
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    Moim zdaniem
    1.gdybyś zlikwidował DG to musisz zwrócić vat od kwoty zakupu chyba ze
    komputer został zlikwidowany
    2. w twoim przypadku nastąpiła zmiana przeznaczenia laptopa i korekty nie
    dodonujesz bo minął rok i < 15000 zł
    3. od drukarki zwracasz vat
    4. od papieru tylko z zakresie ile go został
    5. vat dajesz w koszty