  • 1. Data: 2010-12-21 17:58:45
    Temat: Rejestracja firmy - zwolnienie podmiotowe
    Od: Fenix <f...@y...com>

    Znalazlem ciekawe informacje o skorzystaniu ze zwolnienie podmiotowego
    przy rejestracji firmy:

    "Podatnik, który bedzie korzystał ze zwolnienia od podatku od towarów
    i usług może również
    złożyc VAT-R, wówczas zostanie zarejestrowany jako "podatnik VAT
    zwolniony")"

    http://www.izba-skarbowa.szczecin.pl/files/C02.pdf

    Czyli jezeli chcialbym skorzystac ze zwolnienia podmiotowego,
    to mam do wyboru 2 opcje:
    albo w ogole nie zloze VAT-R i nie bede podatnikiem VAT,
    albo zloze VAT-R i bede "podanikiem VAT zwolnionym"?

    Czym to sie w praktyce rozni?

  • 2. Data: 2010-12-21 19:05:00
    Temat: Re: Rejestracja firmy - zwolnienie podmiotowe
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 21.12.2010 18:58, Fenix wrote:
> [...]
    > to mam do wyboru 2 opcje:
    > albo w ogole nie zloze VAT-R i nie bede podatnikiem VAT,

    Będziesz - podatnikiem VAT zwolnionym podmiotowo

    > albo zloze VAT-R i bede "podanikiem VAT zwolnionym"?
    >
    > Czym to sie w praktyce rozni?

    Kiedyś się tym interesowałem i chyba nie znalazłem żadnych
    różnic, ale że piszę z głowy to .. głowy nie dam :-)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-12-22 09:38:07
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 21 Gru, 20:05, tomek <t...@o...pl> wrote:

    > B dziesz - podatnikiem VAT zwolnionym podmiotowo

    > Kiedy si tym interesowa em i chyba nie znalaz em adnych
    > r nic, ale e pisz z g owy to .. g owy nie dam :-)
    >
    > --
    > Tomek

    Moze roznica jest taka, ze gdy nie skladam VAT-R, to nie musze placic
    170 zl przy rejestracji :-)

  • 4. Data: 2010-12-22 11:31:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-12-22 10:38, Fenix wrote:
    > Moze roznica jest taka, ze gdy nie skladam VAT-R, to nie musze placic
    > 170 zl przy rejestracji :-)

    Przecież za samo VAT-R nie płacisz.
    Płacisz za kwit z potwierdzeniem rejestracji, ale IMHO nie musisz zamawiać.

    Piotrek

  • 5. Data: 2010-12-22 12:00:58
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 22.12.2010 12:31, Piotrek wrote:

    > Przecież za samo VAT-R nie płacisz.
    > Płacisz za kwit z potwierdzeniem rejestracji, ale IMHO nie musisz zamawiać.

    Można zamówić osobno, za 17zł :-)

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-12-22 12:48:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-12-22 13:00, tomek wrote:
    > Można zamówić osobno, za 17zł :-)

    Duplikat do *niewydanego* oryginału?

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-12-22 16:22:32
    Od: Fenix <f...@y...com>

> [...]
    >
    > Kiedy si tym interesowa em i chyba nie znalaz em adnych
    > r nic, ale e pisz z g owy to .. g owy nie dam :-)

    OK - nie zloze VAT-R, to i tak bede podatnikiem VAT zwolnionym
    podmiotowo.
    Jezeli jednak bede sprzedawal uslugi za granice, to czy nie powininem
    jednak
    zlozyc VAT-R (zaznaczajac w nim, ze bede korzystal ze zwolnienia
    podmiotowego),
    zebym mogl sie poslugiwac NIPem europejskim?

  • 8. Data: 2010-12-22 17:21:26
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 22.12.2010 13:48, Piotrek wrote:

    > Duplikat do *niewydanego* oryginału?
    >
    > Piotrek

    Miałem na myśli zaświadczenie o byciu podatnikiem VAT, a nie duplikat
    potwierdzenia o rejestracji.

    --
    Tomek