    From: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Rejestracja DG, termin zgłoszenia US i ZUS
    Date: Tue, 17 Jan 2006 22:33:37 +0100

    Witam!

    W EDG podałem termin rozpoczęcia działalności na 1.02.2006,
    zaświadczenie dostałem 11.01. (wniosek składałem 4.01). Mam już regon i
    pieczątkę czekam na dokumenty z mBanku odnośnie numeru konta etc.

    W związku z czym mam pytanie jaki jest termin złożenia druku
    aktualizującego NIP-1 (oraz VAT-R VAT-R/UE, oświadczenia o wyborze
    formy opodatkowania i rezygnacji ze zwolnienia VAT) ?
    Czy koniecznie 7 dni od 11.01 czyli jutro ? Czy też mogę poczekać
    (bezkarnie ;) 2-3 dni na numer konta.
    Czy też złożyć NIP-1, a najwyżej za tydzień złożyć drugi raz
    aktualizację.
    Kolejna sprawa ZUS, czy dobrze myślę, że ZUA i ZFA składam 7 dni
    od daty rozpoczęcia podanej w NIP-1 czyli 7 dni od 1.02 ?

    do takich wniosków doszedłem z lektury ABC Small Biznesu niestety mam
    stare wydanie z 2002 (a mogło się coś zmienić w tym zakresie), a nowe
    się ukarze dopiero 1 lutego więc w sumie nim do mnie dojdzie to juz
    będzie po terminach ;)

    Mam nadzieje, że mimo bardzo trywialnego pytania, znajdzie się osoba
    życzliwa i odpowie mi na pytanie :)

    Szukałem w kilku serwisach o zakładaniu firmy ale nie jest to
    precyzyjnie okreslone.

    Pozdrawiam Adam.