  • Data: 2004-08-04 09:03:55
    Temat: Re: zwrot z tytułu straty na działalności
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Aug 2004, acces wrote:
    [...]
    >+ PIT 36. Załóżmy że łącznie mieliśmy zapłaconego podatku za 2003 r - 9000
    >+ zł.

    ..ściślej: zaliczek na podatek.

    >+ Z tego otrzymaliśmy zwrotu z różnych tytułów 8200 zł. Na druku PIT B,
    >+ wykazałem 6200 zł straty i z tego tytyłu nie otrzymałem zwrotu (współnik
    >+ otrzymał ponad 1000 zł).

    ...no i to nie jest dla mnie jasne. Jak wspólnik mógł otrzymać
    "zwrot z tytułu straty" ??
    *Jeśli* spółka w jakimś momencie miała zysk i w związku z tym
    popłaciliście zaliczki na podatek - to wartość *tych* zaliczek
    rzeczywiście może "znaleźć się w zwrocie".
    Ale tylko "do zera" - czyli tyle ile z DG poszło do US, a nie
    więcej; straty rozliczysz w latach przyszłych... (znaczy: już
    w tym jeśli masz dochód z DG !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)