  • Data: 2005-10-11 18:21:23
    Temat: Re: zwrócone składki 51 i 53 nie wpisane do KPiR - ?
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    moim zdaniem tylko jesli odliczyl, i to wtedy jest logiczne

    > Wydatki na remont też mam prawo odliczyć. I jak za kafle zapłacę 1000
    > zł, a potem mi 500 oddadzą, bo płytki wady miały, to też mam przychód?
    > Niezależnie od tego, czy odliczałem?

    to byloby bez sensu, w ten sposob kazdy zwrot zakupionego materialu
    remontowego badz mebli ( nawet w razie reklamacji) powodowalaby przychod
    do opodatkowania; a tego jako zrodlo przychodow nigdzie w ustawie nie ma
    (chyba ze inne----> ale to za bardzo naciagane)

    jest mowa w ustawie tylko o przychodach zwolnionych
    a takie przychody ( o ile w jakiejkolwiek formie nie zostaly odliczone
    od podatku badz przychodu przed opodatkowaniem ) moim zdaniem nie
    podlegaja pod ustawe

    > Nie znalazłem :(

    bo to jest akurat w innym artykule, ze zwrocne pozyczki nie stanowia
    wydatku ----> wiec skoro nie ma wydatku z 1 strony uznano zapewne, ze
    nie ma przychodu po 2

    > W sumie to się broni. A ustawa każe doliczać w zeznaniu rocznym tylko
    > zwróconą składkę zdrowotną (spośród składek - nie czepiać mi się;)) - z
    > czego można też wnioskować, że zwykłe ZUS-y trzeba potraktować inaczej.

    jezeli ustawa nie kaze doliczac innych skladek, to moze nalezaloby sie
    zastanowic, czy one stanowia przychod jednak?
    bo korekta zeznania jak dla mnie nie wchodzi w gre
    ze skladki byly nienalezne wyszlo teraz
    wczesniej byl obowiazek zaplacenia ich z tyt.prow.dz.gosp., a ustawa
    pozwalal odliczyc od przychodu takie skladki