  • Data: 2006-02-02 13:08:58
    Temat: Re: zwolnienie z podatku od spadku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Feb 2006, Harry wrote:

    > nie wiem czy bedzie to takie latwe, bo US moze uznac ze po prostu pozbylas
    > sie mieszkania i kupilas sobie nowe. W przepisach (Ustawa o podatku od
    > spadkow i darowizn)chyba jest jasno napisane, ze w przypadku sprzedazy
    > takiego mieszkania przed uplywem 5 lat traci sie prawo do ulgi.

    Ale jest dopisek:
    +++
    7. Nie stanowi podstawy do wygaśnięcia decyzji zbycie udziału
    w budynku lub lokalu na rzecz innego ze spadkobierców lub
    obdarowanych oraz zbycie budynku lub lokalu, jeżeli było ono
    uzasadnione koniecznością zmiany warunków mieszkaniowych,
    a nabycie innego budynku lub uzyskanie pozwolenia na jego
    budowę albo nabycie innego lokalu nastąpiło nie później
    niż w ciągu sześciu miesięcy od dnia zbycia.
    8. Warunek określony w ust. 2 pkt 5 uważa się za spełniony
    również wtedy, gdy budynek lub lokal został zbyty przed
    rozpoczęciem zamieszkiwania ze względu na konieczność
    zmiany warunków lub miejsca zamieszkania, a nabycie
    innego budynku lub uzyskanie pozwolenia na jego budowę
    albo nabycie innego lokalu nastąpiło nie później niż
    w ciągu 6 miesięcy od dnia zbycia.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd