  • Data: 2006-05-25 13:07:37
    Temat: Re: zwolnienie przedmiotowe stypendiow szkolnych
    Od: "ZauraK" <...@...x> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:e4vjq3$cs5$1@inews.gazeta.pl...

    > Cały dowcip leży w zdaniu z pkt 40 . "przyznane na podstawie
    > przepisów o systemie oświaty,".
    >
    > Jeżeli gmina przeznacza pieniadze na stypendia socjalne na podstawie
    > przepisów o stypendiach to wówczas są zwolnione w całości,
    > Jeżeli to jest jakieś tam stypendium wypłacane przez gminę, ale nie na
    > zasadach przepisów o systemie oświaty to wówczas niestety podatek będzie
    > do zapłacenia.
    > Trzeba by się dokładnie wczytać jak przepisy o systemie oświaty regulują
    > sprawy stypendiów socjalnych oraz co jest podstawą przyznania tych
    > stypendiów przez radę gminy.

    Stypendia te są wypłacane na podstawie ustawy o sys. oświaty, która obliguje
    (art 90f, który cytowałem )do uchwalenia regulaminu (akt prawa miejscowego)
    wypłacania stypendiów. Ustawa mówi tylko o tym co powinno 'conajmniej'
    znaleźć się w uchwale rady miejskiej.
    I teraz jest pytanie właściwe: Czy stypendia wypłaca się na podstawie ustawy
    czy uchwały ???
    Więc dowcip, owszem jest, ale dotyczy określenia na jakiej podstawie
    ostatecznie wypłacane jest stypendium.

    Gdyby stypendia były tylko określone uchwałą (np. za osiągnięcia sportowe
    dla mieszkańców gminy- a wiele gmin ma coś takiego) to wtedy na 100% jest to
    zwolnione na podst. art21 pkt 40b uopdf.
    A tu doszła ustawa.

    ZauraK