    From: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zmiana stawki vat a umowy leasingowe ?
    Date: Wed, 11 Aug 2010 21:32:45 +0200

    news pisze:

    > no niekoniecznie, to auto bez kratki więc +/- 3% różnicy w vat-cie (w
    > cenie sumarycznej) ma znaczenie (zakładam oczywiście ten najbardziej
    > pesymistyczny wariant).

    a uściślając: auto za 79 tys z promocyjnym leasingiem 103%
    "teoretycznie" kosztowałoby mnie 81,5 tys przy stawce 22% vat, po
    zmianie stawki kosztować mnie zatem będzie ok 1370 więcej (pomijam
    odliczenia, patrzę na to od strony gotówkowej)... czyli przedsiębiorcy
    znów dostaną po dupie... (zwłaszcza że nie wszystkie leasingi są tak
    promocyjne a auta bywają zdecydowanie droższe) - bo chyba nie można w
    tym przypadku mówić o prawach nabytych do odliczenia po stawce 22%