  • Data: 2010-08-11 16:49:15
    Temat: Re: zmiana stawki vat a umowy leasingowe ?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-08-11 18:05, news wrote:
    > chodzi o to, że przecież kalkulacje leasingowe są robione na podstawie
    > ceny brutto na dzień zakupu (cennikowej w salonie), jeśli stawka vat się
    > zmieni, to czy mam rozumieć, że końcowa cena brutto oraz "raty" od 1
    > stycznia także ulegną zmianie o różnice vat (a zwłaszcza kwota wykupu) ?

    Na ogół parametrami do kalkulacji są jedynie czas trwania leasingu, rata
    inicjalna i kwota wykupu. I do tego jest wstawiana cena *netto*
    (przynajmniej ja tak mam w swoich umowach), *wynegocjowana* w salonie.

    No chyba, że mówimy o Lamborghini z kratką za 2 bańki w USD. Wtedy
    wartość leasingu też ma znaczenie, a co za tym idzie zapewne
    wynegocjujesz lepsze parametry. Ale zgaduję, że to nie ten case.

    > czy zatem korzystniejsza jest większa wpłata wstępna na dzisiaj ?
    > (np. jeśli ostatecznie wspaniały rząd uchwali od nowego roku 25% vat)

    Jeśli jesteś VATmanem to przecież VAT jest neutralny i go sobie
    odliczysz bez względu na to, czy to będzie 22% czy też 222%

    Piotrek