  • Data: 2004-08-26 21:41:27
    Temat: Re: zapytanie VAT - od zakupionego samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 26 Aug 2004, arctic wrote:

    >+ Co sie dzieje jesli chodzi o podatek dochodowy od takiego pojazdu. Tzn czy w
    >+ przypadku sprzedazy auta:
    >+
    >+ - do 6 miesiecy
    >+ - po 6 miesiacach

    Pytanie było: "na firmę".
    A wtedy nie ma żadnej różnicy 'dochodowej' między sprzedażą "używanego"
    i "nieużywanego" !
    W każdym przypadku cena sprzedaży stanowi przychód, zaś być może
    skorygujesz koszty - licząc "niewykorzystaną amortyzację" !
    korekta_kosztu=cena_zakupu - zamortyzowana_część_wartości :)
    (i korekta_kosztu idzie w KUP !)

    >+ bede musial od powiedzmy kwoty 38000 netto odprowadzic podatek dochodowy
    >+ 19%??? a caly zakup potraktowac jako przychod??? bo juz sam nie wiem..??

    Jeśli *będzie w 100% zamortyzowany* - to tak ci wyjdzie.
    Ale przecież "nie masz straty", bo wcześniej odliczyłeś w KUP
    amortyzację !
    A jeśli masz "niewykorzystaną część amortyzacji" - to właśnie
    "pójdzie w KUP". Dla samochodu "drogiego" (tj. przekraczającego
    próg części amortyzacji nieodliczalnej) w sumie korzystniej mieć
    zamortyzowane MNIEJ... IMHO :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)