    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zaliczki na podatek dochodowy w 2008
    Date: Thu, 14 Feb 2008 09:48:22 +0100

    On Thu, 14 Feb 2008, szymek wrote:

    > nie wiem jak to jest, w kazdym razie jak mam do wplaty zaliczke to jak chce
    > to ide u mnie do US do okienka i jak jej powiem ze musze wplacic milion
    > dolarów zaliczki bo tak sobie wyliczylem z KPiR to babeczka przyjmie wplate i
    > wydrukuje mi swistek z potwierdzeniem ze wpłaciłem. i nawet nie kreci nosem,
    > a wrecz sie usmiecha.

    Odszukałem który przepis wtedy się łamie:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    +++
    Art. 61
    § 1. Zapłata podatków przez podatników prowadzšcych działalnoœć
    gospodarczš i obowišzanych do prowadzenia księgi rachunkowej
    lub podatkowej księgi przychodów i rozchodów następuje w formie
    polecenia przelewu.
    ---

    Dalej jest lista wyjątków, m.in. opłata skarbowa, podatki nie związane
    z DG (mimo że płacone przez przedsiębiorcę), podatki płacone papierami
    wartościowymi (i znakami akcyzy).
    Czy jest jakaś sankcja (karna) - nie wiem :)

    pzdr, Gotfryd