  • Data: 2004-05-20 18:35:54
    Temat: Re: zaliczka + WDT
    Od: "Fin" <fin@[no_spam]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message
    news:c8hjcl$2jf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Spełnienie warunku o zabezpieczeniu zawsze było
    > pokrętnie odczytywane i jedni twierdzili, że jak się
    > nie złoży zabezpieczenia, to obowiązek podatkowy nie powstaje,
    > a inni twierdzili, że jak nie ma zabezpieczenia to powstaje, ale 22%.
    > Pamiętam nawet jakieś dywagacje w prasie fachowej, czy fakturować
    > wpłata+22% czy wpłatę liczyć jako 122%.
    > Teraz jest jeszcze bardziej pokręcone, bo odwołanie do
    > art 19.12 ust 2) powoduje, że nawet nie wiadomo
    > czy dla WDT też obowiązuje 50% próg zaliczki
    >
    > Ale skoro jednoznacznie tego przez
    > 10 lat starej ustawy nie rozstrzygnięto,
> [...]

    Dla mnie opodatkowanie tego 22% to troche zbyt daleko idąca
    interpretacja. Ale znając nasze US to tak naprawde niczego nie
    można być pewnym...

    Przeglądałem różne publikacje i każdy przepisuje ustawe nie
    dodając do tego ani słowa komentarza. W Gofin znalazłem
    z kolei artykuł w którym kategorycznie zaprzeczają temu
    zby powstawał obowiązek 22%.

    Poszukam może były jakieś wyroki NSA albo jakieś wyjaśnienia
    MF. Jeśli chczesz to mogę ci na priva podesłać ten artykuł Gofina.

    Tak patrząc to w takim razie ustawa o VAT była by najbardziej
    antyeksportową ustawą. Zabezpieczasz się i pobierasz zaliczki
    to płać!

    pzdr
    Fin