  • Data: 2010-04-14 06:14:04
    Temat: Re: zaliczk amiesieczna na podatek dochodowy KPiR
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 13 Apr 2010 19:28:49 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

    > :) kurde nie wiem o czym myslalem jak to czytalem (wycofuje pytanie,
    > skads mi sie bralo 2 tys), ale to nie zmienia faktu ze zaliczka
    > wychodzi ta sama tylko w innych terminach wplacana, bo w przypadku
    > miesiecznej
    >
    > styczen: 1000 zl , zaliczka 180
    > luty: 1000 z?, narastaj?co 2 000 z?, zaliczka 360, ale skoro wplacono
    > 180 to tylko 180 z?,
    > marzec, -1000 z?, narastajaco 1 000z?, zaliczka 180 z?, a skoro juz
    > zaplacono to do zaplaty 0z?. (zwrot 180)

    Nie ma czegoś takiego jak zwrot zaliczki. Urząd nic nie zwraca. To się
    "rozlicza" przy zaliczkach w następnych miesiącach lub przy rozliczeniu
    rocznym.

    > kwartalenie
    > styczen-marzec, 1 000, zaliczka : 180 z?, wiec ca?o?ciowo wychodzi na to
    > samo,myslalem ze chodzi tu o innego typu roznice,
    > w programie nie podaje jaka jest zaliczka do wplaty tylko informacje
    > jaka zaliczka wysz?a z wyliczen z rozpiska na 12 miesiecy wiec
    > uzytkownik na samym koncu i tak musi chwile pomyslec ile ma zaplacic.
    > (wiedzac ile juz wplacil)

    Zazwyczaj wpłaca się tyle ile wyszło a nie mniej lub więcej.

    Jeśli chodzi o rozliczenie roczne, to zastanawiałbym się czy ma sens
    podawanie kwoty podatku i kwoty do zapłaty. Na koniec roku wchodzą do
    PITu dochody z innych źródeł niż DG i wiele odliczeń, których i tak nie
    uwzględnisz. Program raczej powinien podać użytkownikowi tylko kwoty
    dochodu, kosztu, składek społecznych, zdrowotnych i zaliczek za
    poprzednie miesiące.

    Jak chcesz uczynić program jeszcze bartdziej uniwersalnym, to pomyśl o
    spółkach cywilnych i jawnych :)))