    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakonczenie działalnosci a odliczenia zus
    Date: Tue, 28 Mar 2006 19:17:54 +0200

    On Fri, 24 Mar 2006, it was written:

    > W takim razie robiliscie korekte zeznania skoro dotyczyło to 3 miesiecy
    > wstecz a działalnosci juz nie było?

    IMO nieporozumienie.
    Przecież koszt nie jest przypisany do działalności a do przychodów
    z tej działalności!
    Kosztu z zasady nie przypisuje się do zdarzenia - a do *przychodu*
    któremu ten koszt służył (służy*Ł*), liczne wyjątki służą tylko
    uproszczeniu papierkologii oraz obejściu przypadków kiedy ścisłe
    przypisanie kosztu do przychodu wyszłoby drożej niż sam koszt :]
    (no ktoś by musiał siedzieć i liczyć jaka część ołówka została
    zużyta na konkretny brudnopis umowy... :] )

    Nie widzę przeciwwskazań, żeby jakiś koszt wynikający z DG który
    już DG nie stanowi nie mógł być zaliczony nawet w kolejnym roku (po
    zamknięciu DG), generując wtedy stratę (dającą się odliczyć w razie
    jakby w ciągu 5 lat ponownie DG podjąć).
    Przykład ? - a przyłazi klient z zepsutym towarem i chce żeby
    mu naprawić w ramach "konsumenckiej niezgodności" albo rękojmi
    (jak niekonsument). Naprawę można komuś zlecić - zobowiązanie
    cywilne jest i trzeba je spełnić, koszt jest IMO oczywisty.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)