  • Data: 2010-08-18 14:21:19
    Temat: Re: zakładamy spółkę cywilną
    Od: "kasia" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzięki gorące za pomoc, Gotfrydzie!

    > Oczywiście nie.
    > Kryterium jest "wykorzystywanie", art.22g.11:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Jak się domyślam, w razie wniesienia aportu (co będzie jednak konieczne)
    wystawię fakturę VAT ze stawką zwolnioną (spełniam kryteria zwolnienia),
    gdzie nabywcą będzie SC.
    Czy faktura taka ma jednak skutki dla podatku dochodowego (tj. zwiększa
    dochód mojej DG, a zarazem koszty SC)? Zdaje się, że nie.
    Że jedynym podatkiem jest wówczas podatek od czynności cywilnoprawnych w
    wysokości 0,5%. Czy tak?

    A jeśli tak, jeśli jedynym podatkiem jest PCC, faktury takiej nie należy
    uwzględnić w książkach przychodów i rozchodów, prowadzonych osobno dla DG
    wnoszącego aport i osobno dla SC?

    Dzięki raz jeszcze,
    Kasia