  • Data: 2006-07-05 10:56:23
    Temat: Re: zajęcie konta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Jul 2006, Neko wrote:

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał

    > A gdzies to wyczytal? Kwota wolna od zajec nie dotyczy
    > przedsiebiorcow.

    Hm... ja się nie znam, ale zdaje mi się że SDD nie pisał
    o wolnej kwocie *dochodów* (kiedy między dochodami z pracy
    a innych źródeł jest IMO niekonstytucyjna różnica) co
    o kwocie wolnej *od zajęcia*. Z pieniędzy leżących w banku
    lub w szufladzie.
    O ile pamiętam coś takiego jest i na koncie nie związanym
    z DG bank ma wręcz obowiązek nie wydać tej kwoty - zdaje się
    jakiś protest można złożyć czy cóś, jak piszę - nie znam się,
    piszę z głowy czyli z niczego, ale pamiętam że albo na .prawo
    albo na .banki było.
    Podobnie wolne od zajęcia są wybrane inne rzeczy - komornik nie
    może zabrać ci spodni i slipów które masz ubrane i puścić nago.
    Mimo że jeszcze 40 zł brakuje do pełnej kwoty egzekucji (i ubranie
    by problem załatwiło).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)