  • Data: 2003-07-18 11:18:57
    Temat: Re: wynajem samochodu a KUP
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik l...@o...pl napisał:

    > Dziękuję za odpowiedzi, choć muszę przyznać że odpowiedź Pani Iwony nie jest
    > dla mnie jednoznaczna. Wynika z niej że należy sporządzać ewidencję przebiegu
    Alez jest bardzo jednoznaczna - trzeba prowadzic ewidencję i koszt są
    limitowane. Gdzie tu niejednoznaczność??

    > i "zestawiać" ją z poniesionymi wydatkami. Rozumiem to sformułowanie w sposób
    > następujący: jeśli moje wydatki (faktura z wypożyczalni + faktury za benzynę)
    > są mniejsze od ilości przejechanych kilometrów x kilometrówka to KUP-em są
    > wydatki, a jeśli są większe to KUP-em jest powyższy iloczyn.

    Jest dokładnie tak - stosuje sie metode taka sama jak do rozliczania
    kosztów prywatnego sam. osobowego właściciela uzywanego do dzialalności
    gospodarczej.

    > Ja natomiast uważam że KUP-em jest suma wydatków (faktura z wypożyczalni oraz
    > faktury za paliwo, ewentualnie jakiś spryskiwacz...), niezależnie od ilości
    > przejechanych kilometrów, jeśli jestem w błędzie dajcie znać,

    A ja uważam aż wszystkich obowiązuje poniższy przepis UPDOF:

    "Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    46) poniesionych wydatków zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, z
    zastrzeżeniem pkt 36, z tytułu używania niewprowadzonego do ewidencji
    środków trwałych samochodu osobowego, w tym także stanowiącego własność
    osoby prowadzącej działalność gospodarczą, dla potrzeb działalności
    gospodarczej podatnika - w części przekraczającej kwotę wynikającą z
    pomnożenia liczby kilometrów faktycznego przebiegu pojazdu oraz stawki
    za jeden kilometr przebiegu, określonej w odrębnych przepisach wydanych
    przez właściwego ministra; w celu ustalenia faktycznego przebiegu
    samochodu podatnik jest obowiązany do prowadzenia ewidencji przebiegu
    pojazdu, według określonego wzoru[...]"

    Ustawa o PDOP zawiera podobny zapis - art.16 ust. 1 pkt 51

    Każdy samochód osobowy nie będący własnością firmy = nie wpisany do EŚT
    podpada po ten przepis.
    Wyjątek stanowią tylko koszty samochodu osobowego w leasingu.

    A więc jak najbardziej jestes w błędzie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl