eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwynagrodzenie czlonka zarzadu sp z o.o. i umowa o prace › Re: wynagrodzenie czlonka zarzadu sp z o.o. i umowa o prace
  • Data: 2008-05-23 21:46:14
    Temat: Re: wynagrodzenie czlonka zarzadu sp z o.o. i umowa o prace
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 May 2008, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Piotr Wojcicki" <drak99@NO_SPAM_gmail.com> napisał
    [...]
    > To samo pytanie.
    > Tytuł prawny się przecież nie zmienia z powodu zawarcia ze spółką umowy
    > o pracę.

    Za to jest okazja do podyskutowania nt spełnienia warunku:
    "Za pracownika, w rozumieniu ustawy, uważa się także osobę wykonujšcš
    pracę na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy
    o œwiadczenie usług, do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje
    się przepisy dotyczšce zlecenia, albo umowy o dzieło, jeżeli umowę
    takš zawarła z pracodawcš, z którym pozostaje w stosunku pracy".
    Tytuł prawny nie jest *jedynym* wyróżnikiem podstawy oZUSowania,
    normalnie od umowy o dzieło ZUSu też się nie płaci (a przy zawarciu
    jej z pracodawcą - tak).
    Mówisz, że z p. widzenia umowy cywilnoprawnej, do umowy o zarządzanie
    nie "stosuje się przepisów dotyczących zlecenia"? To które się
    stosuje? :D

    > Choć ja bym się zastanowił po co komu takie kombinacje.

    Nie wnikam, nie znam się :)

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, DG, VAT)