  • Data: 2005-11-20 21:08:20
    Temat: Re: wygrana w lotto - podatek
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    janeczka wrote:

    > własnie tego nie wiem i nie mam pojęcia gdzie znaleźć

    w najbardziej oczywistym miejscu ustawie o podatku dochodowym od osób
    fizycznych.

    Art. 30. 1. Od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy:

    2) z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub
    nagród związanych ze sprzedażą premiową, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1
    pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody,

    --------

    10% od nagrody.

    zastrzeżenia mówia o tym, że nie pobiera się podatku jesli wygrana nie
    przekracza określonych kwot, jak przekracza 10% leci od całości.