    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: www.Odpowiedzialnosc.org
    Date: Wed, 11 Feb 2004 22:38:59 +0100

    On Wed, 11 Feb 2004, bosz wrote:
    [...]
    >+ > Dalej drobniejsze pomysły: powszechna karta podatkowa dla DG OF.
    >+
    >+ Jesli dobrowolna, to ja jestem ZA.

    Przy wyborze: karta/PK.

    >+ > Na PK podatek od posiadanego majątku.
    >+ > Skutek: wszyscy "sprytni" natychmiast przechwytują obsługę
    >+ > ludności za 350 zł miesięcznie bez wzgledu na wysokość dochodów;
    >+
    >+ No i co masz przeciw temu, by placic 350 PLN podatku ?

    To, że podatek jest niższy niż proponuje JKM.
    Budżet na pewno nie powinien żreć tyle co teraz.
    Ale propozycja wygląda na nierealną: dziś cały dochód "pompuje"
    kto może (głównie koncerny) za granicę, później będzie "pompowany"
    w małe firmy - ale tylko te "ze znajomościami" :]
    Choć... może to i lepiej niż żeby CIT był płacony na Bahama
    czy gdzieś tam...

    >+ > to już prościej wprowadzić podatek pogłówny wg JKM, straty i zamieszanie
    >+ > będą mniejsze :)
    >+
    >+ No przeciez na to samo wychodzi...

    Tylko mniej wiecej :)

    >+ Moja propozycja PIT'owa byla jescze prostsza.
    >+
    >+ Niezaleznie czy jestes pracownikiem, czy nie..
    >+ Placisz 350 lub PIT.. twoj wybor...
    >+ NIe masz 350 PLN na podatek - wykaz sie w picie, dlaczego.

    ...i do kontroli :)
    Nie no, poważnie rzecz biorąc podatek pogłówny IMHO jest ciut
    za daleko: "po pierwsze nie przejdzie" :]
    Aczkolwiek trochę racji przyznaję :) ("i za co kupiłeś
    ostatnio samochód" :>).

    I przy stawce 350 zł być może trzeba by pociąć INNE akty prawne
    (nie powiem, miejscami jestem za !) - bo budżet NA PEWNO padłby.
    Propozycja składa się z samej ustawy PDoOF (tnącej ustawę
    o VAT, ale nie metodą "korekty w tamtej" tylko w najgorszy
    mozliwy sposób: taki ze przepisy o VAT będą częsciowo w ustawie
    o PDoOF)
    Trzeba NAJPIERW pociąć wydatki... zapisać że 100% akcyzy z paliwa
    idzie na drogi i infrastrukturę (nie jest prawdą że chodnik,
    wiadut czy ścieżka rowerowa "nie są sprawą kierowców" - są, bo
    zostało ZABRANE MIEJSCE w którym bez drogi dałoby się iść),
    ustalić jak działa ubezpieczenie od bezrobocia, zająć się "szarą
    strefą" (której US woli nie widzieć)...

    pozdrowienia, Gotfryd