eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwprowadzenie posiadanego komputera do zakładanej firmy › Re: wprowadzenie posiadanego komputera do zakładanej firmy
  • Data: 2003-09-16 08:21:59
    Temat: Re: wprowadzenie posiadanego komputera do zakładanej firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Sep 2003, Grażyna wrote:

    >+ > ...przekonująco dla US :>
    >+ > Nie, nie żartuję :(
    >+ > Dla porządku: w ustawie zapisano "na grudzień poprzedniego
    >+ > roku" !
    >+
    >+ ponieważ jestem w podobnej sytuacji, czy mógłbyś podać, która
    >+ to ustawa i art.

    No przecież o podatku dochodowym osób fizycznych:
    ++++++++++
    Art. 22g. 1. Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18, uważa się:

    1) w razie nabycia w drodze kupna - cenę ich nabycia,
    8. Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia środków trwałych lub ich części
    nabytych przez podatników przed dniem założenia ewidencji lub sporządzenia
    wykazu, o których mowa w art. 22n, wartość początkową tych środków
    przyjmuje się w wysokości wynikającej z wyceny dokonanej przez podatnika,
    z uwzględnieniem cen rynkowych środków trwałych tego samego rodzaju z
    grudnia roku poprzedzającego rok założenia ewidencji lub sporządzenia
    wykazu oraz stanu i stopnia ich zużycia.
    ---------

    Zeznaję że tam jest "jeśli nie można ustalić" - czego sam
    swojego czasu nie doczytałem :>, bo zamiast wyceniać miałem
    wziąć wartości z faktur zakupu.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)