    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wpis online i data rozpoczęcia działalności
    Date: Mon, 20 Mar 2006 09:58:53 +0100

    gucio wrote:

    > witam.
    > mam 3 pytania:
    >
    > 1) do czego zobowiązuje i uprawnia data rozpoczecia działaności, jaką
    > wpisuje się we wniosku o wpis do ewidencji?

    To nie jest "data rozpoczęcia działalności", tylko "planowana data
    rzoopoczęcia dzuiałalności". W zasadzie nie zobowiązuje do niczego.
    > głównie chodzi mi o to czy:
    > a) czy po tej dacie muszę płacić zus?

    Nie. Dopóki nie rozpoczniesz działalności.

    > b) czy przed tą datę mogę kupić już coś "na firmę"?

    Jeśli jest to towar hadlowy, to bierzesz fakture na osobę fizyczną bez
    DG (albo i nie bierzesz) i ujmiesz towar w remanencie początkowym.
    Jeśli inny zakup to nie wliczysz w KUP. W żadnym wypadku nie odliczysz
    VAT.
    Poza tym, czasami może się okazać, że robienie zakupów już jest
    prowadzeniem działalności.

    > 3) czy z praktycznego punktu widzenia lepiej jest aby data rozpoczęcia
    > była pierwszym dniem miesiąca, czy nie ma to większego znaczenia?

    Nie ma znaczenia. Tylko mniej liczenia przy składkach ZUS za pierwszy
    miesiąc.