    From: "Raf" <...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wlasny samochod do firmy...
    Date: Sat, 7 Oct 2006 18:06:40 +0200

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610071635060.2072@athlon64...
    > On Sat, 7 Oct 2006, Raf wrote:
    >
    > wKF: nie atakuj osobiście bo pouciekamy :>, Maddy już uciekła :[

    OK

    > ^^^^^^^

    > Pytanie: po co?

    Paliwo, części i naprawy w koszty, oraz odliczenie vatu od części, a że
    planuję nim jeździć te 2-3 lata. A że używane i to 6 miesięcy, to się
    winno udać ;-) Przebieg w związku z DG to będzie ~1000km miesiecznie
    więc się IMO opłaci.

    > A co do obsługiwania dotacji to się już zupełnie pogubiłem, pamiętam
    > że było kilka razy na grupie wraz z wnioskami "dlaczego" to czy owo
    > rozliczać w określony sposób, łapaj googla!

    Tyle, że dotację dostałem ja osobiście jeszcze nie mając działalności,
    dlatego mam problem z ustaleniem wartości początkowej, bo ta idzie jako
    podstawa amortyzacji, więc czy jako cenę nabycia podać te 20 tysiecy, a
    wartość początkową 17k, a w druku przekazania to po prostu zaznaczyć,
    ze 3k dał UP na podstawie umowy... tylko co na to skarbówka....

    > Ależ to *NIE MY* wiemy co Cię urządza!!!
    > Popatrz tak: przywalisz wysoką amortyzację żeby mieć "dużo kosztów".
    > A później wyjdzie że przychód mały był więc w sumie masz.... stratę.
    > IMVHO - największą jasność ma się przy zaliczaniu amortyzacji na
    > koniec roku, niestety w zamian nie ma wcześniejszych kosztów :(

    Hm, mnie rura jakie bede miał koszty na poczatku, przychód mam
    przewidywalny. Lata o to co jest zgodne z prawem, ale bede grzebał po
    ustawie, choć zapytam tak, bo juz doczytałem coś tam - czyli stawke
    ustalam na 40%, współczynnik 1.0 więc amortyzacja w 30 miesięcy
    (samochód używany 6 miesięcy itp.) Tylko nadal nie wiem co wpisać w
    Cena zakupu/Koszt wytworzenia (wnioskuję, że 20 tysięcy + pare zł
    opłaty skarbowej przy rejestracji czy OC też?) natomiast IMO jako
    wartość początkową podać te 20 z groszami minus 3k?... czy całość, bo
    dotacja była dla mnie, więc to jakby moje pieniądze....

    > Pytanie: jaka jest podstawa prawna takiej czynności?
    > W ustawie jest "jeśli nie można ustalić...".

    ...to wartośc podana przeze mnie...? ;-)

    > Dwie rzeczy, osobne.
    > Przecież nie ma zakazu wpisania do EST np. młotka wartego 5 zł.
    > 3500 to limit OBOWIĄZKU zaliczenia do ST czegoś co w definicji się
    > mieści.

    No więc decyduję, żeby wpisać... tylko z jaką wartością? W związku z
    tym czy w koszty, czy amortyzacja - bo to zalezy jaką wartość
    początkową podam, a moge 4500 lub 1500 - wszystko zależy jak traktowac
    dotację.

    > Ale nawet jakby był, to przecież do WP liczy się *wartość nabycia*.
    > Co najwyżej stosowna część raty am. nie będzie stanowiła KUP!

    Ładnie napisałeś, tylko ze co... ifirma takiego scenariusza chyba nie
    przewiduje, ze cześć raty nie jest KUP... w ogole ktos to przewiduje?

    > To *TY* masz wiedzieć :>
    > Znasz przepis?
    > Moim zdaniej jest jasno: "...nie stanowią kosztu..."
    > Nie powiedziano *czyjego*, więc niczyjego nie stanowią...
    >
    > Ale nie wiem czy USy się czepiają :)

    Ciotka - księgowa od lat prowadząca twierdzi ze mogę, ale mogła się
    pomylić, bo tu wyczytałem, że mogę owszem, ale jeśli lokal jest mój, a
    nie użyczany - czyli nie mogę ;-)

    --
    Pozdrawiam :-)
    Rafał - Tarnów