    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wlasny samochod do firmy...
    Date: Sat, 7 Oct 2006 16:53:24 +0200

    On Sat, 7 Oct 2006, Raf wrote:

    wKF: nie atakuj osobiście bo pouciekamy :>, Maddy już uciekła :[

    > Kupiłem _samochód_
    ^^^^^^^

    > przekazaniu na potrzeby DG, ustalam tam wartość rynkową powiedzmy
    > na 20 tysięcy.

    Pytanie: po co?

    A co do obsługiwania dotacji to się już zupełnie pogubiłem, pamiętam
    że było kilka razy na grupie wraz z wnioskami "dlaczego" to czy owo
    rozliczać w określony sposób, łapaj googla!

    > amortyzować - liniowo, czy liniowo indywidualnie, jaki współczynnik
    > amortyzacji?

    Ależ to *NIE MY* wiemy co Cię urządza!!!
    Popatrz tak: przywalisz wysoką amortyzację żeby mieć "dużo kosztów".
    A później wyjdzie że przychód mały był więc w sumie masz.... stratę.
    IMVHO - największą jasność ma się przy zaliczaniu amortyzacji na
    koniec roku, niestety w zamian nie ma wcześniejszych kosztów :(

    > Czy amortyzować w bieżącym miesiącu?

    Przecież normalnie jest "od miesiąca następnego".
    AFAIR tylko am. 1-razowa daje dowolność.

    > Czy wliczać w koszty w danym miesiącu?

    Wlicza się w tym okresie w którym się naliczy amortyzację!
    Amortyzacja jest niemal "normalnym kosztem".

    > Teraz komputer: Wartość rynkowa 4500zł brutto (jestem vatowcem, ale to
    > kupowane jeszcze jako prywatna osoba),

    Pytanie: jaka jest podstawa prawna takiej czynności?
    W ustawie jest "jeśli nie można ustalić...".

    > mieć w EST lub (o tym dalej) w EW, bo kiedyś bede chciał dokupić pamięci,
    > większy dysk itp. teraz sedno - wartość rynkowa 4500zł,

    A co ma wartość rynkowa do reszty? ;)

    > komputer ma miesiąc,
    > ale UP dał na to 3000zł - jak to ugryść, no wlasnie EW czy EST, bo "mojego"
    > jest w nim 1500zl? ;-)

    Dwie rzeczy, osobne.
    Przecież nie ma zakazu wpisania do EST np. młotka wartego 5 zł.
    3500 to limit OBOWIĄZKU zaliczenia do ST czegoś co w definicji się
    mieści.
    Pamięci czy harddysk to mały pikuś - w archiwum znajdziesz dlaczego
    poszukiwani są tacy którzy zaliczyli do wyposażenia kompa, zaś później
    dokupili "do zestawu" LCD albo drukarkę >3500 zł :>

    Teraz drugie: czy mamy rozumieć że z tytułu dotacji nie przysługuje
    zaliczenie w koszty? Pisałem że NIE PAMIĘTAM jak to jest, ale wydaje
    mi się że takiego zakazu nie ma.
    Ale nawet jakby był, to przecież do WP liczy się *wartość nabycia*.
    Co najwyżej stosowna część raty am. nie będzie stanowiła KUP!

    Łapaj ustawę w garść - poważnie mówię.

    > No i jasność ;P - 25% domu mam _użyczone_ przez rodziców, nie jest to
    > zgłoszone w urzedzie miasta, wiec i podatek jest normalny,

    IMO "normalność" podatku oznacza że pomieszczenia mają "charakter
    mieszkalny". Przegladałeś archiwum pod tym kątem?

    > czy 25% pradu i ogrzewania moge w koncy zaliczac w koszty czy nie?

    To *TY* masz wiedzieć :>
    Znasz przepis?
    Moim zdaniej jest jasno: "...nie stanowią kosztu..."
    Nie powiedziano *czyjego*, więc niczyjego nie stanowią...

    Ale nie wiem czy USy się czepiają :)

    pzdr, Gotfryd