  • Data: 2004-05-20 21:10:36
    Temat: Re: własny program księgowy pracownika
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 May 2004, cef wrote:

    >+ Użytkownik "Bogdan" <b...@o...pl>
    [...]
    >+ > jeśli pracownik przyniesie swoje legalne oprobramowanie to chyba wszystko
    >+ > będzie OK.

    IMHO tak.
    [...]
    >+ Pomyśl co najwyżej o ustaleniu wartości
    >+ nieodpłatnych świadczeń.

    ...to raczej jest argument na to żeby były *odpłatne* :)

    Układ jest IMHO taki:
    * świadczenie nieodpłatne:
    - pracownik nie ma prawa do KUP (w postaci np. amortyzacji programu)
    - pracownik nie ma przychodu
    - firma ma przychód
    BILANS: 1*podatek od wartości już opodatkowanej (pracownik kupił
    program z już opodatkowanych pieniędzy !)
    * świadczenie odpłatne:
    - pracownik nie ma prawa do KUP
    - pracownik ma przychód, ale NIEOPODATKOWANY; zwolnienie z podatku pełni
    IMHO rolę "zastępczego KUP" :)
    - firma ma koszt
    BILANS: 0 podatku od wartości już opodatkowanej, czyli tak jak powinno
    być :)

    Zastrzegam że mam wątpliwości czy program "podpada" pod wymienione
    w art.21.1.13 "ekwiwalenty pieniężne za używane przez pracowników przy
    wykonywaniu pracy narzędzia, materiały lub sprzęt, stanowiące ich
    własność".
    Pytanie czy program jest "narzędziem" IMHO wymaga interpretacji :>,
    jakbym ja jej miał dokonywać to bym uznał że tak :)

    Coś napisałem nie tak ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)