  • Data: 2003-09-11 10:36:17
    Temat: Re: włamanie do kiosku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Sep 2003, it was written:
    [...]
    >+ Policja była i spisała protokół, jest ubezpieczenie.
    >+ czy jeżeli ubezpieczyciel wypłaci ubezpieczenie to bedzie je trzeba
    >+ wpisać jako przychód??
    >+ głównie o odpowiedź na to pytanie mi chodziło.

    A ustawy jeszcze nigdy nie czytałeś ? ;) (polecam - bez żartów !)

    ++++++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    3) otrzymane odszkodowania, jeżeli ich wysokość lub zasady ustalania
    wynikają wprost z przepisów odrębnych ustaw lub przepisów wykonawczych
    wydanych na podstawie tych ustaw, z wyjątkiem:
    e) odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych
    z prowadzoną działalnością gospodarczą,
    4) kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych,
    z wyjątkiem:

    a) odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych
    z prowadzoną działalnością gospodarczą [...]
    -------

    Po prostu: z tego tytułu że w rozliczenie idzie ci *strata*
    (obniża podatek) to odszkodowanie ją rekompensujące idzie
    w przychód.
    W efekcie - jeśli dostaniesz 100% odszkodowania to podatek
    zapłacisz dokładnie taki sam jakby włamania nie było
    - nie licząc 0,25% obrotu liczącego się do RiR.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)