  • Data: 2003-10-06 18:55:48
    Temat: Re: wezwanie do US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Oct 2003, Agunia P wrote:

    >+ dom sprzedalam 20tys drozej niz kosztowalo mnie pozniej mieszkanie....

    ...to ja nie rozumiem wezwania "w sprawie wyjaśnienia pochodzenia
    środków na zakup mieszkania". Może się pogubili w papierach...

    >+ czy od tej roznicy powinnam zaplacic podatek?

    Zeznaję że nie wiem, z ustawy wynikałoby że tak:
    +++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    a) w części wydatkowanej na nabycie w kraju, nie później niż w okresie
    dwóch lat od dnia sprzedaży, budynku mieszkalnego lub jego części, lokalu
    mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość, spółdzielczego
    własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, gruntu albo prawa wieczystego
    użytkowania gruntu pod budowę budynku mieszkalnego, lub na nabycie
    wynikających z przydziału spółdzielni mieszkaniowej: prawa do
    jednorodzinnego domu mieszkalnego, prawa do lokalu mieszkalnego w małym
    domu mieszkalnym oraz na budowę, rozbudowę albo remont lub modernizację
    własnego budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego,
    -----

    >+ pieniadze zostaly wydane na oplaty
    >+ notarialne, prowizje agencji, remont... (ale rachunkow za sam remont nie moge
    >+ znalezc - 5 lat minelo w kwietniu tego roku i chyba sie juz ich pozbylam:( )

    No to źle. Masz trzymać do końca roku w którym upływa 5 lat od
    obowiązku podatkowego. Czyli 6..7 lat ! Jak znasz firmy które
    ci remontowały, oni "mają cię w bazie" oraz chce im się poszukać
    (być może odpłatnie) to być może dają się namówić na wystawienie
    duplikatów faktur/rachunków. Marnie to widzę, ale...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)