  • Data: 2003-04-10 06:20:37
    Temat: Re: uzyczenie auto od narzeczonej
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marsjusz napisał:

    > Czy tak samo jest z użyczeniem samochodu od rodzica ??

    Tak samo - pamietaj że uzyczenie z zasady jest nieodpłatne.
    Od tego roku nieodpłatne śwaidczenia od najblizszej rodziny nie sa
    przychodem więc uzyczenie samochodu jest dla obu stron bez żadnych
    konsekwencji podatkowych.
    Jeżeli płacisz to jest to juz najem.

    > Chcę spisać jakąś umowę z ojcem w celu użytkowania jego samochodu.
    Tak - uzyczenia, jeżeli bezpłatnie, najmu jeżeli odpłatnie.

    > Odpisywać sobie paliwo i drobne naprawy.
    Możesz.

    > Czy musi mi wysytawiać jakiś rachunek ??
    Uzyczenie - nie.
    Najem - jeżeli nie jest VATowcem i samochód nie jest środkiem trwałycm w
    jego DG to wystarczy potwierdzenie zapłaty, jeżeli jest VATowcem musi
    wystawić Ci fakturę, jeżeli tylko prowadzi DG (bez VATu) to rachunek.

    > Czy musi zgłosić ten fakt ( umowe ) do US ??
    Nie.

    > Czy mogę zrobić umowę bez kwoty, albo z kwotą np 120 płatne na koniec roku.
    > ??
    Jaką umowę? Najem musi miec okreslony czynsz, uzyczenie nie, bo jest z
    zasady nieodpłatne.
    Terminy i warunki płatności to sprawa stron umowy, nic tego nie reguluje
    odgórnie. Jak sie umówicie tak będzie, ale umówic sie co do kwoty trzeba.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl